מסמך ליהוק לפרסומת חדשה של חברת yes מחולל סערה. מודעת הליהוק לפרסומת, שתעסוק בתכנים לא הולמים לילדים המשודרים בטלוויזיה ותבוים על ידי שחר סגל, מציגה דרישות מראה ספציפיות מאוד עבור מי שרוצה להגיע לאודישנים. לתפקיד ההורים מחפשים בהפקה "שחקנים בני 30-35, אשכנזים, לא קרים מדי, שנראים טוב". גם הילדים בפרסומת צריכים להשתייך (לפחות במראה) לצד אחד של עדות ישראל: "ילדים בני 5-6, גם בעלי מראה אשכנזי, שיראו ילדים של ההורים שלהם, זה לא אומר שכולם צריכים להיות בעלי עיניים כחולות ושיער בלונדיני. אלא שלא יראו שחומים מדי".

הידיעה שפורסמה לראשונה הבוקר ב"ישראל היום" עוררה זעם ברשת. המשורר והפעיל החברתי שלומי חתוכה כתב בפייסבוק: "לכל מי שתוהה למה אנחנו עוד אומרים אשכנזים וגזענות באותה נשימה. 'דרושים ילדים לא שחומים מדי'. ימח שמכם". גם התגובות הנזעמות בעמוד הפייסבוק של yes לא איחרו להגיע. חוקרת התרבות פוריה גל כתבה: "גזענים, תתביישו. מתנתקת עוד היום". הגולשת אסתי דהן: "ואם אנחנו לקוחות ממוצא מזרחי, בהירים יחסית (השתזפנו הקיץ, חייבת לציין), יש אפשרות לשקול אודישן עבורנו?כי בדיוק בדקות אלו אנו שוקלים אם שווה להמשיך להיות מנויים של חברה שמעסיקה הפקה שחושבת עבורכם ופועלת עבורכם בגזענות מעוררת בחילה".

ב yes ביקשו להבהיר כי "המסמך יצא מחברת ההפקה בניגוד להוראתנו לייצוג שוויוני ומלא, ואנו רואים זאת בחומרה רבה". משרד הפרסום מקאן אריקסון, המטפל בקמפיינים של yes, מסר בתגובה: "חברת ההפקה הפיצה בריף שלא היה בידיעתנו וכמובן שאינו על דעתנו". את תגובתה של מלהקת הפרסומת, מאיה בן עטר, לא היה ניתן להשיג.