צביה בלום
צביה בלום. לאן ממשיכים מכאן?
ההליכה לאורך המסדרונות לא קלה. תוך חודשיים התרוקן "מעריב" ממספר לא מועט של אנשים שעבדו בו במשך שנים. כאן ישבו שניים שהתפטרו, פה אחת שפוטרה. בחדר הזה ישב עורך שעזב, ועכשיו על השולחן מצטברים עיתונים ישנים וכוסות נייר ריקות. "מי יצחק אחרון" שואלת הכותרת, ואנחנו כבר יודעים את התשובה. לא אנחנו. בסוף המסדרון, ליד דסק החדשות, מרוכזים כולם. מחכים. מכתבי הפיטורים היו אמורים להגיע ביום חמישי, ואז ביום שלישי, ואז ביום חמישי. כבר שתיים, ועדיין לא שמענו מאיש מילה. הלב דופק בקצב שכבר התרגל אליו בחודשים האחרונים בכל פעם ש"מעריב" היה קרוב לסגירה, שעיתונאים פוטרו, שהמצב היה לא ידוע. כשחושבים על זה, כבר חודשיים שהמצב לא ידוע.

"שמישהו כבר יודיע לנו מה קורה", מתחננת אחת הממתינות, גרפיקאית. חוץ ממנה אף אחד לא אומר כלום. ביום שלישי, כשחיכינו במתח למכתבים ולא קיבלנו אותם התיישבה לנו משקולת על הלב. ביום רביעי, כשהם עדיין לא הגיעו, היא הכפילה את עצמה. וביום חמישי, כשגזר הדין נדחה משעה לשעה, היא הפכה אט אט למפלצת חיה שמאיימת להוציא אותנו מדעתנו. רק תגידו כבר. תפטרו אותנו, תעיפו לכל הרוחות, אבל אי אפשר להמשיך עם חוסר הידיעה הזה.

שער מעריב
מי יצחק אחרון? לא אנחנו

העורכים הבכירים יורדים מקומה שנייה, זו של ההנהלה, עם מעטפות ביד. אחד-אחד אנחנו נכנסים לחדר, בחשש, ואחד-אחד יוצאים ממנו בראשים מורכנים. פוטרת, פוטרת, פוטרת. לא תמשיך לבוא אל המקום אליו הגעת מדי יום והפך לך כבית. מישהו שאתה לא מכיר שינה את חייך בבת אחת ואפילו לא התקשר להתנצל, כי אתה לא מספיק בכיר. אם היית עיתונאי מוכר שגם עובד בטלוויזיה או ברדיו היית מקבל שיחת טלפון ישירה מהבוס, אבל ככה, זוטר שכמוך, אתה פשוט אמור לתפוס את שאריות חייך ולהסתלק מהמקום.

חיבוקים. הבטחות לשמירה על קשר, קצת אלכוהול במרפסת ועוד דמעות. יורדים במדרגות בפעם האחרונה. הנה המרצפת השבורה שכל פעם נתקעים בה מחדש. אני כבר לא אפול כאן יותר. מישהו זרק על הרצפה מעטפה ריקה מקומטת, והיא מכילה את כל הזעם והייאוש שמעטפה יכולה להכיל.

מה יהיה עכשיו? אלוהים יודע. השוק מוצף, כולם מחפשים. המשכורות ירדו, אבל שכר הדירה עלה. גם האוכל. גם החשמל. גם השכר של השרים. מה עושים עם יום שלם פנוי ועם אנשים שמביטים בך ברחמים ואומרים "עזבי את תחום העיתונות. מחפשים לוכדי כלבים בשכר מינימום, מעוניינת?".

צביה בלום עבדה במעריב במשך שנה וחצי בתפקיד עורכת הרכילות של אתר nrg, ופוטרה ביום חמישי האחרון יחד עם עוד מאות מעובדי העיתון.