אילוסטרציה (צילום: אילוסטרציה, חדשות)
צילום: אילוסטרציה, חדשות
תחנת רדיו בדבלין, אירלנד, סופגת אש לאחר ששידרה במשך שעה שיחה של אדם שאיים להתאבד בקפיצה מגשר. המתקשר, שזוהה כג'יי, ירד בסופו של דבר מהגשר עליו עמד במהלך השידור ודיבר עם השדרן.

האיש שאיים בהתאבדות התקשר לתוכנית הראיונות בתחנת הרדיו FM104 ודרש מהשדרן ג'רמי דיקסון לשדר את שיחתם. מאזינים מבוהלים שהקשיבו לתוכנית ואיתרו את האדם, התקשרו לתחנה לדווח שהוא עומד על מעקה גשר ומחזיק סכין בידו.

תוך כדי שהשדרן ניסה להרגיע את האיש ולשכנע אותו שיירד מהגשר, כל זה בשידור חי כמובן, הוזעקו אל מקום האירוע כוחות משטרתיים וכן הוריו של האיש, אך לפי הדיווחים הוא נשמע צועק עליהם שישמרו מרחק. 

מאז התקרית, שהסתיימה כאמור לאחר שעה, קרוב לחצות, כשאותו אדם ירד מהגשר, הוצפה תחנת הרדיו האירית בתלונות של מאזינים שתיארו את שידור השיחה כ"מתועב ומציצני". אבל היו גם כאלה שצידדו במהלך, בטענה ששידור השיחה היה הדבר האחראי לעשות. "תאר לעצמכם מה היה יכול לקרות אם הם היו מנתקים לו", אמרו המצדדים.

במרכז המחלוקת עומד השדרן דיקסון, שתיאר עצמו כ"מרוקן לגמרי" לאחר השידור הלילי והצהיר למחרת בבוקר שלא הייתה דרך אחרת להתמודד עם הסיטואציה. "הוא רצה לדבר איתי ולא היה מוכן להתקשר למישהו אחר. כאשר מישהו מצלצל ומרגיש נואש, יש רק דבר אחד לעשות והוא לדבר, בתקווה שזה יעבוד, והפעם זה עבד".

ובכל זאת, חבר הפרלמנט האירי פיביאן מקגראת מתח ביקורת חריפה על ההחלטה לשדר את השיחה ועל הפרסומות ששודרו במהלכה ותיאר את המקרה כ"גסות רוח וחוסר אחריות". מה אתם חושבים? האם השדרן נהג כראוי?