עורך הדין, יורם שפטל (צילום: פלאש 90, חדשות)
שפטל. קנס מכובד | צילום: פלאש 90, חדשות

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הודיעה היום (חמישי) כי החליטה לקנוס את תחנת הרדיו 103FM בעקבות שש התבטאויות שונות של מגיש התחנה, עו"ד יורם שפטל. עו"ד שפטל עלה השבוע לכותרות בעקבות דבריו נגד הרמטכ"ל גדי איזנקוט - דברים עליהם כבר הספיק להתנצל - אך לקנס הנוכחי אין קשר לאירוע האחרון, והוא נוגע להתבטאויות משנת 2016. עו"ד שפטל, שמייצג גם את החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגה, מגיש בתחנה תכנית שיחות עם מאזינים בשם "שפטל עצבני".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

המכתב מטעם הרשות השנייה, עליו חתום המנכ"ל בפועל ניר שוויקי, עוסק בשבע התבטאויות שונות, שעל שש מהן נקנסה התחנה ב-20 אלף שקל לכל אחת, ואילו בגין השביעית הסתפקה הרשות בהתרעה בלבד. "ההתבטאויות האמורות בהן עו"ד שפטל מגדף, משמיץ ומשתלח באנשים שונים, ובפרט במאזינים, באופן משולח רסן, מהוות הפרות של ההוראות המפורטות לעיל ואינן עומדות ברמת השיח המינימלית בכלל, ומצד מגיש תכניות ברדיו בפרט, בשימוש במשאב ציבורי ובשידוריו של בעל זיכיון בכפוף למחויבויותיו לפי זיכיונו", נכתב במכתב.

מדובר באוסף התבטאויות של שפטל כלפי מאזינים שעלו לשידור בתכניתו. כך, למשל, למאזין אחד קרא שפטל "רמאי שפל ובזוי שכמוך, תבלום את הג'ורה שלך, תוריד את הפח אשפה הזה מהקו". למאזינה אחרת אמר: "את בורה ועמי ארצות, סרסורה עלובה של חלאת המין האנושי". מאזין נוסף זכה לכינוי "צואה אנושית".

ההתבטאויות הספציפיות שהוזכרו בהודעת הרשות השנייה כוללות גם מתקפה על שני עיתונאים מערוץ 10. את רביב דרוקר כינה שפטל "רמאי פתולוגי", ובהתבטאות אחרת, שבעבורה קיבלה התחנה התרעה בלבד, כינה שפטל את ירון לונדון "מופרע פוליטי קשה בכל נפשו הקטנה והמטופשת. ממנו אפשר ללמוד על הפנים הדוחות, המכוערות, שלא לומר המחליאות, של השמאל הישראלי".

ברדיו 103FM נדרשים לשלם את הקנס, בגובה 120 אלף שקל, בתוך 21 יום. לחלופין, ניתנת לתחנה האפשרות לבקש עיון חוזר או לערער למועצת הרשות השנייה. מ-103FM לא נמסרה עד כה תגובה.