בשבוע האחרון התקיים בירושלים כנס ה-INTV של קשת לחדשנות בטלוויזיה, אליו הגיעו בכירי תקשורת מרחבי העולם וביניהם גם נשיא CNN העולמית ג'ף צוקר. בראיון עם יונית לוי, התייחס צוקר לתקרית בה סולקו כתבי CNN מהבית הלבן, והמתקפה הציבורית והתקשורתית כנגד נשיא ארה"ב החדש דונלד טראמפ. בעקבות אמירותיו של טראמפ שכינה את התקשורת "אויב הציבור", צוקר הביע חשש כי מדובר בתקדים מסוכן כנגד עיתונאים.

"כשאנו מדווחים ועומדים על זכותנו לדווח עובדות אנו לא מתנקמים - אנו עושים את עבודתנו", הבהיר הנשיא צוקר שכלי התקשורת אינם מטילים ספק ביושר הבחירות שהתקיימו בארה"ב, "אני חושב שהוא מאמין שהתקשורת מרמזת שזכייתו אינה לגיטימית אך זה אינו נכון". במהלך הראיון צוקר ציין כי זו תקופה בעלת חשיבות לעבודה העיתונאית אך בו בזמן הביע חשש אמיתי לחופש העיתונות בעקבות התנהלותו של טראמפ: "תמיד דאגתי לביטחונם של עיתונאיי מחוץ לארצות הברית, לא חשבתי שאדאג לביטחונם בתוך ארצות הברית. אל לנו להיות מאויימים מכך ולהירתע ולסגת משליחותנו המקצועית".

דאגתו של נשיא CNN לשלומם של העיתונאים בארה"ב לא נעלמה מעיניהם של כלי התקשורת ברחבי העולם, שסיקרו בהרחבה את התבטאויותיו של צוקר במהלך הראיון בכנס ה-INTV. המגזין הבריטי c21media ציטט את דבריו של צוקר שהכיר בביקורת כנגד רשת CNN, בכך שתמכה באופן חד צדדי בטראמפ במהלך הבחירות, אבל הכחיש את האפשרות כי הם השפיעו על ניצחונו בבחירות: "כשהיה ברור שטראמפ מתכוון לרוץ לנשיאות, CNN הבינו ראשונים שצריך לקחת אותו ברצינות".

הנשיא טראמפ לא מאמין בהשפעת האדם על ההתח (צילום: חדשות)
הנשיא חותם על הצו | צילום: חדשות

באתר החדשות האמריקאי Deadline Hollywood הביאו את תגובתו של נשיא CNN ג'ף צוקר להרחקה של עיתונאי הרשת מהבית הלבן, כפי שהתבטא במהלך הכנס בירושלים: "בכנות, זה לא מטריד אותנו. המהלך הזה רק מכריח אותנו להמשיך ולעשות את עבודתנו העיתונאית בצורה הטובה ביותר ולדווח את העובדות. הרייטינג שלנו מעולם לא היה טוב יותר".