אורז בסמטי (צילום: 2sxc)
תכירו: אורז, בן, בן, אורז | צילום: 2sxc
אנחנו כבר לא מי יודע מה מתרגשים מניסיונותיהם החוזרים ונשנים של סלבריטאים לתרום ולסייע למוכי הגורל ברחבי העולם, אבל ההירתמות החדשה של בן אפלק תפסה לנו את קצה הרשתית: אפלק, במאי מוערך והשם החם של האוסקר האחרון, החליט להרעיב את עצמו למען הגברת המודעות לעוני העולמי.

במקום לפצוח בשביתת רעב פוטוגנית, בחר אפלק להצטרף למיזם "לחיות מתחת לקו" (Live Below the Line), קמפיין איסוף תרומות המתיימר לשנות את תפיסת העוני בקרב הציבור האמריקני. החל מיום שני הבא, ה-29 לאפריל, יאלץ אפלק להסתפק בתקציב מזון יומי בן 1.5 דולרים למשך חמישה ימים. בעשותו זאת אמור הבמאי ההוליוודי לפתח רגשי הזדהות עם כמעט מיליארד וחצי בני אדם ברחבי העולם, החיים מתחת לקו העוני הקיצוני.

ירקות מהגינה - מותר

15,000 איש עשו כמעשה אפלק בשנה שעברה, השתתפו באתגר העוני וגייסו מעל שלושה מיליון דולרים. השנה צפויים לקחת חלק כ-20,000 משתתפים - בתקווה שיגויס סכום גדול אפילו יותר. איך אמור בן שלנו לעמוד במשימה? ההנחיות באתר הפרויקט ממליצות לו לשתות הרבה מאוד מים, שאת עלותם לא צריך לכלול בתקציב המוגבל, ומרשות לו לצרוך ירקות שגידל בעצמו בגינת ירק פרטית – בתנאי שיצליח לחשב את עלות ההוצאות שבגידולם.

בן אפלק זוכה באוסקר (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
לא נורא אם תוותר על ארוחת ערב פעם ב | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

למזלו, אפלק לא נמנה עם הכוכבים השדופים ביותר על המסך, ואנחנו בהחלט מאמינים שהוא יצליח לשרוד את חמשת הימים ואולי אפילו יוריד על הדרך כמה קילוגרמים של נחת. זה כנראה לא יעזור למיליארד וחצי עניים ברחבי העולם, אבל לפחות לנו גרסה קצת יותר רזה שלו יכולה לעשות קצת טוב.