אחרי ההתפרצות לשידור ב"מבט" ביום שני בערב, עובדי רשות השידור ממשיכים במחאות החריפות נגד סגירת הרשות ופיטורים של כ-600 עובדים. היום קיימו העובדים אסיפת חירום, ולאחר מכן חסמו עשרות מהם כבישים בירושלים, סמוך לכנסת ולמשרד האוצר, ומחו על הפגיעה בהם. לאחר מכן מחו העובדים בוועדת הכלכלה, וחלקם הוצאו בכוח מחדר הוועדה.

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום ביוזמת היו"ר ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) למעקב אחר מוכנות תאגיד השידור הציבורי לתחילת שידוריו, ב-30 לאפריל הקרוב. אלא שבמהלך הדיון התפרצו אליו פעם אחר פעם עובדי רשות השידור, וחלקם הוצאו בכוח על ידי עובדי משמר הכנסת.

יו"ר ועד הגג של עובדי רשות השידור, משה שגב, אמר כי המפרנסים של 1,000 משפחות הולכים להיזרק הביתה, וכי גם הכנסת וגם הממשלה כשלו בניסיון למצוא לכך פתרון. עובדים אחרים הטיחו בחברי הכנסת כי הם "פושעים", וכי "מה שקורה פה זה סדום ועמורה. שולחים מאות אנשים הביתה בלי יכולת לפרנס".

יו"ר ועד עובדי המח"ר (עובדים אקדמאים) ברשות השידור, תמנע עורב, אמרה: "אני רוצה לברך את ראש הממשלה בברכה של קיסר שמקריב את עובדי רשות השידור על מזבח הנדל"ן. במקום לפטר 10 מנהלים מפטרים 1,800 עובדים. ברכות גם ליאיר לפיד, שחתם על תעודת הפטירה של הרשות וגם של העובדים, וגם לשר גלעד ארדן שהחוק ירשם על שמו לדראון עולם".

יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, אמר כי "אנחנו רואים לנגד עניינו רק את טובת הציבור בישראל, שיקבל שידור ציבורי איכותי, עצמאי ומגוון המשקף את כל הדעות והזרמים בחברה הישראלית". המנכ"ל אלדד קובלנץ אמר כי "התאגיד מוכן לגמרי ליום התחלת השידורים בכל הפלטפורמות, בשתי תחנות טלוויזיה ושמונה תחנות רדיו".

הכתבת יערה שפירא, מוועד העיתונאים של תאגיד "כאן", אמרה כי "בעוד חודש וחצי נעשה עבודה מצוינת, בין אם היא תמצא חן בעיני הפוליטיקאים ובן אם פחות תמצא חן. יושבים כאן עובדים שהם חברים שלנו והם צודקים שמעורבות של פוליטיקאים פגעה בגופי שידור, וגם אנחנו מתמודדים עם זה. מנסים לפגוע בחיץ בנינו לבין הדרגים הפוליטיים וזה מדאיג אותנו גם כעובדים וגם כעיתונאים".

ח"כ כבל וח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), ציינו כי יש להקים חדר מצב שירכז את הטיפול בעובדים. "במה שתלוי בי, נעשה מאמצים שהתאגיד יצא לדרך ב-30 באפריל ויצליח במשימה, ואני מקווה שהממשלה והאוצר ידעו לתת לו את כל הכלים כדי לשדר טלוויזיה מצוינת", סיכם כבל.

הכתבה פורסמה במקור ב-The Marker.

 

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך ב-The Marker: