תחרות פיצ'ים - המכללה למנהל וקשת (צילום: עידן גרוס)
חולם לשלב משחק עם פיתוח ויצירת תוכן. גונזלס מציג את הפורמט שלו | צילום: עידן גרוס

בכירים בטלוויזיה הישראלית בתפקיד השופטים. סטודנטים צעירים לתקשורת מהמכללה למנהל כמתמודדים וחדר ישיבות אחד בקומה הרביעית של בניין "קשת" שברמת החייל, שהתחפש לרגע לאולפני גלובוס גרופ בנווה אילן. לא, לא מדובר בתוכנית ריאליטי חדשה, אלא בשיעור המסכם של הקורס "פיתוח פורמטים לטלוויזיה", שהציע לתלמידי החוג לתקשורת הזדמנות נדירה להציע את רעיונותיהם הטלוויזיוניים למי שיכולים להפוך אותם למציאות ולהביא אותם אל המסך.

תחרות פיצ'ים - המכללה למנהל וקשת (צילום: עידן גרוס)
חבר השופטים אומר את דברו. משמאל: חגי לפיד וארז טל | צילום: עידן גרוס

עם סיום לימודי התואר, השתתפו הסטודנטים בתחרות "הפורמט הטוב ביותר" בניצוחה של המרצה בקורס, עורכת התוכן ענבר שנהר, ומול השופטים שכללו את איש הטלוויזיה, ארז טל; הבמאי והעורך חגי לפיד; מנהלת מחלקת הדוקו והאקטואליה של קשת, עדי גרתי; ומנהלי תחום הבידור והריאלטי של הזכיינית - רוית ליאור-מנדל ואייל אלקבץ – ששימשו בעבר כעורכים ראשיים של "המירוץ למיליון" ו"הישרדות" והיו מיוצרי התוכניות בארץ.

כשהם נרגשים התלמידים ירו את רעיונותיהם, שכללו פורמטים בתחום המוסיקה, חתונות ושעשועונים. חלקם גם הציגו סרטון פרומו המתאר את הפורמט שהציעו וזכו לקבל שיעור בטלוויזיה מהשופטים. "הופתעתי לטובה ואני חושב שהיו כאן רעיונות טובים", אמר ארז טל ל-mako, "הם אומנם דורשים הרבה מאוד פיתוח, אבל היו אחלה כיוונים. יש לי לתחוישה שאני אפגוש אחד מהם או יותר בהמשך הדרך".

תחרות פיצ'ים - המכללה למנהל וקשת (צילום: עידן גרוס)
הזוכה הגאה בתחרות על פורמט בתחום המוזיקה: הסטודנט תומר גלר | צילום: עידן גרוס

בין הסטודנטים שהופיעו בפני חבר השופטים, נמנה גם סטודנט אחד מוכר במיוחד שתעשיית הטלויזיה אינה זרה לו. רודריגו גונזלס, שכיכב בעצמו בכמה פורמטים טלוויזיוניים ואף הספיק להיות שותף לפיתוח פורמט משלו לשדרוג הבית - 'המשדרגים', המופץ כיום בעולם על ידי אבי ארמוזה. רודריגז, המסיים בימים אלה את השנה האחרונה ללימודי התקשורת במכללה, אמנם לא זכה בשלושת המקומות הראשונים בתחרות, ועם זאת סיפר כי הוא מקווה שההופעה בפני חבר השופטים תפתח לו דלת נוספת.

"אני עוסק בפיתוח תוכן כבר הרבה זמן והחלום כרגע הוא לחיות בסופו של דבר תקשורת מבוקר עד ערב, גם בפרונט, אבל גם מאחורי הקלעים, לפתח וליצור". גם חבר השופטים לא היה זר לו. השופט חגי לפיד הוא שליהק את גונזלס לתוכנית במהלכה התפרסם לראשונה -  "'קחי אותי שרון". בימים אלו, עד פיתוח הפורמט הבא, גונזלס עומל על סרט דוקומנטרי חדש.  

במקום הראשון בתחרות זכה הסטודנט תומר גלר (26) שהציע פורמט בתחום המוסיקה. "אין ספק שזאת הזדמנות נורא גדולה לעמוד מול האנשים האלה ולהציג בפניהם את הרעיון שלי", אמר לאחר הזכייה, "זה מגניב ומרגש נורא, ובכלל, הכיוון של פיתוח תוכן הוא משהו שמאוד מעניין אותי ואני מקווה להמשיך בו". ונראה שלגלר גם תהייה הזדמנות לעשות זאת. בקשת יתאמו פגישה בין גלר ובין עורך ערוץ 24, שם יציג את הפורמט שפיתח ותבדק אפשרות לשיתוף פעולה עתידי.

 

תחרות פיצ'ים - המכללה למנהל וקשת (צילום: עידן גרוס)
שיעור בתקשורת. ליאור-מנדל (משמאל) ואלקבץ (מימין) | צילום: עידן גרוס