שער הניו יורק פוסט
השער מעורר המחלוקת של "הניו יורק פוסט"
שער מעורר מחלוקת של "הניו יורק פוסט" מסעיר את ארה"ב. צלם עצמאי של העיתון צילם את רגעיו האחרונים של קי סוק האן, בן ה-58, שנדחף אל מותו על ידי אדם אחר בתחנת הסאבווי בטיימס סקוור בניו יורק, ביום שני אחרי הצהריים. העיתון בחר לפרסם את התמונות המזעזעות בשער הראשי שלו גם אתמול וגם היום, ועורר ביקורת רחבה על כך שהצלם המשיך לצלם במקום לנסות ולהציל את האן. בתמונה הקשה רואים את האן על פסי הרכבת מביט לעבר הרכבת שדוהרת לעברו בחוסר אונים. 

התמונה צולמה על ידי עומר עבאסי, שבמקרה נקלע לתחנת הרכבת התחתית בה קרה האסון. בראיונות שהעניק בעקבות פרסום התמונות הוא הסביר שהחל לצלם את האירוע מתוך מטרה שנהג הרכבת ייראה את הפלאשים של המצלמה ויבין שמשהו חריג קורה.

ביומיים האחרונים עבאסי ניסה להגן על עצמו, גם בראיון ל"ניו יורק טיימס" וגם בראיון לרשתות טלוויזיה שונות. בטור שפרסם בניו יורק פוסט הסביר: "זה היה אחד מהדברים הנוראיים שראיתי, לראות אדם מת שם. כשזה נגמר, לא יכולתי להסתכל על התמונות. אפילו לא ידעתי שהמצלמה תפסה את כל האירוע בכאלה פרטים. אפילו לא הסתכלתי עליהן.

_OBJ"הבאתי את זיכרון המצלמה למשרד והעברתי את התמונות לשני חוקרים שבאו לצפות בתמונות. לא יכולתי לשבת איתם, התיישבתי מרחוק על הכסא שלי. כשהסתכלתי עליהן בסוף, בלילה, הלב שלי החל לפעום במהירות. זה היה נורא, לראות את כל זה קורה שוב פעם. לא ישנתי בכלל. כל מה שיכולתי לשמוע זה את הראש של אותו אדם מתנגש ברכבת – בום! בום! בום!

"אני חייב להגיד שהופתעתי מהכעס בעקבות התמונות האלה, אנשים אמרו: 'למה הוא לא שם את המצלמה בצד וניסה להציל אותו?'. אבל אני לא יכול לתת לאנשים האלה להטריד אותי. הם לא היו שם. אין להם מושג כמה מהר זה קרה".

פטריק גומז, שהיה גם הוא עד ראייה לאירוע המחריד סיפר בראיון לדיילי מייל הבריטי שהוא כועס על עצמו ועל כל 18 האנשים שעמדו על הרציף ולא עשו דבר להציל את האן בן ה-58. "אנשים שהיו על הרציף היו יכולים להציל אותו, אבל לא היה לי אומץ, כמו לכולם".

אתמול כבר עצרה משטרת ניו יורק חשוד כבן 30, שהודה במעשה.