מנהלת חטיבת החדשות בתאגיד השידור הציבורי "כאן", שלומית אברהם גלוברזון, עוזבת את תפקידה. העזיבה היא על רקע חילוקי דעות עם המנכ"ל אלדד קובלנץ. שני הצדדים הסכימו על פרידה והיא תסיים את תפקידה.

אברהם-גלוברזון מונתה לפני חצי שנה בלבד לתפקיד הרגיש של ניהול חטיבת החדשות בתאגיד החדש. המינוי עצמו היה מפתיע, שכן לאברהם-גבלרזון לא היה ניסיון עד אז ניהולי משמעותי בגוף עיתונאי בעלת חשיבות ציבורית גבוהה, כמו תוכניות תחקיר או מהדורות חדשות מרכזיות. אברהם-גלוברזון נבחרה לתפקיד על ידי ועדת האיתור, בראשות השופט בדימוס עזרא קמא, ומינויה אושר על ידי מועצת התאגיד.

תפקיד מנהל חטיבת החדשות המאוחדת הוא החשוב ביותר בתאגיד השידור הציבורי והוא חולש על הפעילות בטלוויזיה, ברדיו ובדיגיטל. לחטיבת החדשות יוקדש תקציב שיא של 160 מיליון שקל והיא תפעל כיחידה עצמאית לחלוטין שאינה כפופה למנכ"ל התאגיד. החטיבה אמורה להיות ראש החץ של תאגיד השידור, במטרה לייצר עיתונאית עצמאית – וזאת לאור למידת כשלי העבר ברשות השידור.

אלא שבין קובלנץ לבין אברהם-גלוברזון התגלעו חילוקי דעות בחודשים האחרונים, ולכן הוחלט על עזיבתה. העזיבה שלה מצטרפת לעזיבה של בכירה נוספת, סמנכ"לית משאבי אנוש גל שטרנברג, גם היא על רקע חילוקי דעות, ושל בכירה נוספת בתחום משאבי האנוש בתאגיד.

בעקבות העזיבה, תוקם ועדת איתור חדשה בראשות השופט קמא, שתבחר במנהל חדש לחטיבת החדשות. המינוי יובא לאישור המועצה. עם זאת, הטלטלה בתאגיד והעובדה שאין כעת מנהל חטיבת חדשות פוגעת קשות בהליכי ההקמה של התאגיד, שטען עד כה כי הוא במוכנות מלאה לשידורים כבר ב-1  בינואר 2017. מ"כאן" נמסר כי עד למינוי קבוע של מנהל חטיבת חדשות חדש על ידי וועדת איתור ישמש אלעד טנא, סמנכ"ל חטיבת הדיגיטל גם כמנהל החדשות הזמני.

במקביל, נקבע היום כי מועד הדיון בבג"צ בעתירות שהגישו ח"כ איתן כבל (המנחה הציוני), אלדד יניב עמותת הצלחה, באמצעות עו"ד יובל יועז ואלעד מן, וכן העתירה שהגישו ארגון העיתונאים, תידון  ביום שני שבוע הבא, שעה 11:30, בפני הרכב של נשיאת העליון מרים נאור והשופטים דפנה ברק-ארז ומני מזוז.

תגובות:

משלומית אברהם נמסר: "אני מודה לחברי בתאגיד על שיעור מרתק בהקמת גוף שידור חדש. זו היתה תקופה אינטנסיבית, מלאת אתגרים שלא תשכח". אלדד קובלנץ, מנכ"ל "כאן בהקמה"  מסר: "שלומית היא אדם מוכשר, מקצועי והגון. היא התמסרה להקמת חטיבת החדשות בתנאים מורכבים של חוסר ודאות. אנו מודים לשלומית על תרומתה החשובה בהקמת התאגיד ומאחלים לה בהצלחה".

 

עוד ב-TheMarker: