עיתונאית חדשות ערוץ 2, דנה וייס, פירסמה היום בדף הפייסבוק שלה פוסט ארוך שבו היא פונה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות חשיפתו של הכתב יוסי מזרחי את ההתעללות בקשישים בבית האבות בחיפה במהדורת סוף השבוע של הערוץ. "רק דמיין מה היה קורה אם הכתב שלנו לא היה מביא את התיעוד", כותבת ויס, בתגובה לפוסט של ראש הממשלה מלפני כמה שבועות, שבו האשים את ערוץ 2 כי הוא "מנותק מהציבור", ולא מייצר ערך אלא fake news.

הכתבה חשפה תיעוד שביצע אח סיעודי במשך חודשיים וחצי בבית האבות נאות כיפת הזהב בחיפה, וחשפה מסכת של הזנחה והתעללות הכוללת עובדי סיעוד מכים קשישים, מושכים מהם את המכנסיים בכוח, משפילים אותם מילולית ומקללים אותם, משאירים אותם שעות בתוך חיתולים ובגדים רטובים וזוועות נוספות.

"אי אפשר היה שלא להזדעזע נוכח המראות המחרידים ששידרנו", כותבת ויס, ומפרטת בנוגע ללבטים שליוו את ההחלטה לשדר את הכתבה, מחשש לתגובות קשות מצד הצופים. "בכל זאת", ממשיכה ויס, "החלטנו ללכת על זה בכל הכוח. זו הרי חובתנו המקצועית: להאיר את הפינות האפלות של החברה שלנו, לחשוף את מה שאחרים רוצים להסתיר, לשמש פה לאלה שלא יכולים להעיד את מה שעובר עליהם בלילה במקום שאמור להגן עליהם".

"רוב העובדים בתחום שלנו מרוויחים הרבה פחות מערכם בשוק ואם היו באמת חושבים על עצמם הם היו מזמן מחפשים את עתידם במקומות אחרים. ובכל זאת הם בוחרים בעיתונות בתקווה שפעם בכמה זמן הם יהיו שותפים לסוג הזה של סיפורים שמזעזעים את אמות הסיפיים ומיטיבים עם כולנו", כותבת ויס, ופונה לראש הממשלה, "ברור שבימים האלה אין לך עניין שהציבור יאמין למה שמתפרסם, אבל הציבור צריך לדעת שאין כתבה על הזוועות בבית אבות במקום שבו התקשורת מסורסת ומחולשת", ומוסיפה: "הציבור גם צריך לשאול את עצמו למה אתה ואחרים עובדים על כך קשה לשכנע אותם שהכול שטויות ושאנחנו בולשיביקים שקמים כל בוקר ושואלים איך נפיל את הממשלה. ולמה דחוף לשים להם כיסוי על העיניים. ממה אתה מפחד ומה אתה לא רוצה שיראו".

"עיתונות חופשית וחזקה נועדה לשרת את הציבור ולא את הפוליטיקאים", כותבת ויס, ומבטיחה להמשיך לחפש את הסיפור החשוב הבא, את הסיפור שיחולל את השינוי, ומסיימת בקביעה כי "יותר מתמיד facts matter".

הכתבה פורסמה במקור ב-TheMarker.

 

עוד כתבות מ-TheMarker: