אין תמונה
אמר את המילה האחרונה? ירון דקל
אחת מתכניות האקטואליה הוותיקות והחשובות ברדיו הישראלי עמדה הבוקר במוקד מחלוקת. לקראת סיום התכנית, ששודרה כרגיל בין השעות 11 ו-12 בצהריים, הודיעו המנחים, אברי גלעד וג'קי לוי, על יציאתה של התכנית לחופשה עד אחרי הבחירות, כאשר מיד לאחריהן תתקבל החלטה לגבי עתידה. בנקודה הזאת החליט לוי להתערב ולציין: "בוא נאמר את האמת, יכול להיות שזו הפעם האחרונה שאנחנו נמצאים בפורום הזה".

בשעה 15:00 נקבעה פגישה בין מנחי התכנית למפקד התחנה, במסגרתה נודע כי התכנית תמשיך במתכונתה הנוכחית כבר בשבוע הבא. גורמים צבאיים העריכו כי דקל עשוי להוביל מהלך של הסרת התכנית מהאוויר, אך בפועל הסתבר כי מדובר בהערכה מוטעית של צמד השדרים.

דובר גל"צ, אודי ירושלמי, מסר בתגובה: "אומנם התקיים דיון פנימי בדבר הוצאת התוכנית לחופשה קצובה, אך לשמחתנו הוחלט לבסוף כי התוכנית תמשיך להיות משודרת ללא כל שינוי".

יש לציין כי זו אינה הפעם הראשונה בה החלטה של דקל עומדת במחלוקת. באוקטובר האחרון החליט מפקד התחנה שלא לשדר את שירו של יזהר אשדות "עניין של הרגל" בטענה כי הוא מבזה את חייל צה"ל. כמו כן בוטלו גם יומן הצהריים של התחנה, תכנית הבוקר "יוצאים לאור" עם דליק ווליניץ, מבזקי החצי והסלוגן "גלי צה"ל כל הזמן". שינוי מקיף נעשה גם במהדורות החדשות בתחנה.

_OBJ"המילה האחרונה" שודרה לראשונה ב-31 לאוגוסט, 1998, כשהיא מציעה דיונים אקטואליים בנושאים הבוערים של היום מצד שדרים מקצוות מנוגדים של החברה הישראלית (ימין ושמאל, דתיים וחילונים). כך נוצרו לאורך השנים ציוותים בין אברי גלעד לג'קי לוי, קובי אריאלי ועירית לינור וכן אבישי בן חיים וערן סאבאג.

במהלך 14 שנות שידוריה הגישו מספר רב של אנשי מפתח בתקשורת ובציבוריות הישראלית את התכנית. ביניהם: גידי גוב ואורי אורבך (צמד המנחים הראשונים של התכנית), יאיר לפיד, חנוך דאום, עופר שלח, קובי מידן, ליהיא לפיד, סיון רהב-מאיר ורבים נוספים. ב-1998 זכתה התכנית בפרס מפקד גלי צה"ל וב-2005 בתואר "תכנית השנה ברדיו" בטקס אנשי השנה של ערוץ 2.