מאמר המערכת של הארץ
עמוד הדעות של הארץ היום

תחת הכותרת "ערביי ישראל צאו והצביעו" פורסם היום בעמוד הדעות של עיתון "הארץ" מאמר מערכת בשפה הערבית . קוראי העברית יכלו למצוא תרגום של המאמר מצידו השני של הדף. המאמר היה למעשה קריאה לערביי ארץ ישראל לצאת להצביע בבחירות הקרובות. מ"הארץ" נמסר כי זו הפעם הראשונה שמאמר בעיתון זה מתפרסם בערבית.

"האזרחים הערבים הם חלק חשוב ובלתי נפרד מהחברה הישראלית, והם תורמים לה במגוון תחומים. כמיעוט לאומי הם גם מעשירים ומאתגרים את הדמוקרטיה הישראלית, ועל כן מן הראוי שיהיה להם ביטוי פוליטי שישקף את חלקם באוכלוסיית ישראל", נכתב במאמר, המתאר עוד את מגמת הירידה בשיעור ההצבעה בקרב הערבים ואת פעילותם של גורמים פוליטיים מהימין לשלילת הלגיטימיות של הערבים בקבלת הכרעות מדיניות.

"עמדת עיתון 'הארץ' היא שחשוב שכמה שיותר אזרחים יצביעו בבחירות, וזה כמובן כולל גם את האזרחים הערבים", אומר אלון עידן, עורך עמוד הדעות, "בשנים האחרונות חלה ירידה באחוז ההצבעה של האזרחים הערבים ולכן החלטנו להקדיש מאמר מערכת שקורא להם להצביע בבחירות. ומאחר שהמאמר מיועד לאוכלוסייה הערבית, מצאנו לנכון לפרסם אותו גם בעברית וגם בערבית".

האם אין בכך איזושהי הודאה שביומיום "הארץ" לא פונה לאזרחים הערבים?
"העיתון פונה לכל האזרחים, אבל המאמר הזה הוא מאוד ממוקד שפונה לאוכלוסייה הערבית וראינו לנכון לתווך אותו לכמה שיותר אנשים".

ואתה לא חושב שזה ייתפס כפטרוני?
"אני מקווה שלא, זו בטח לא הכוונה".