שרת התרבות, מירי רגב, שוב יוצאת נגד האמנים - הפעם אלה שנכחו בטקס ״קיפוד הזהב״, המציין את השחקנים וההצגות המצטיינים בתחום תיאטרון הפרינג׳, שנערך אתמול בצהריים בתל אביב.

בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה בצאת השבת, היא כתבה: "רגע לפני כניסת השבת נודע לי על ההתבטאויות הקיצוניות שהושמעו אתמול בסיומו של טקס 'קיפוד הזהב' של תיאטרון הפרינג' למד הזלזול בהמנון 'התקווה' של מדינת ישראל". בדבריה התייחסה רגב לאירוע אשר קרה בסיום הטקס, בו מנחי האירוע בני אלדר, אברהם הורוביץ ונדב בושם החלו בשירת "התקווה", כאשר חלק נכבד מהנוכחים באירוע כבר היו בדרכם החוצה - ולטענתה של השרה התעלמו משירת ההמנון.

"לאור ההתבטאויות הקיצוניות וההתנהגות הבזויה של חלק מהאמנים, אני מתכוונת לבחון לעומק את אירועי הטקס של תיאטרון הפרינג', אשר בהחלטתי הוכפל תקציבו בשנה האחרונה", המשיכה. "בושה וחרפה לאותם אמנים שלא כיבדו את המנון 'התקווה'. כל כך מצער, מכוער ומבייש שקבוצת אמנים מרשה לעצמה לזלזל בערכים, בסמלים ובהמנון מדינת ישראל שבשמם נלחמו ועליהם נפלו חיילים רבים".

אחת הנוכחות באירוע מסרה תיאור אחר לדברים: "לא הייתה פרובוקציה מצד הנוכחים באירוע. כאשר הטקס הסתיים והקהל כבר היה בדרך החוצה, פתאום החלו לשיר את 'התקווה' על הבמה. מי שנכח לא הבין אם מדובר בטעות, בבדיחה או מה, אבל אני יכולה למסור שכל מי שהיה שם עמד ושר את ההמנון".

את גרסתה מאשרים גם נוכחים נוספים באירוע. מצד שני, יש הטוענים כי אכן נעשתה פרובוקציה מכוונת מטעם חלק מבאי האירוע אך הקהל לא לקח בה חלק. לרגב זה לא משנה והיא כבר הכריזה: "הגיע הזמן שאותו קומץ אמנים יבין שהוא לא מנהל את המדינה, שלה ולאזרחיה הוא בז. לשמחתי חוץ מעצמו, אותו קומץ לא מייצג אף אחד. חופש ביטוי אינו חופש ביזוי!!!".