חובבי הקולנוע בישראל יכולים לסמן לעצמם וי קטן של ניצחון. החל מהיום (חמישי) תיכנס לתוקפה תקנה חדשה של הרשות להגנת הצרכן, האוסרת גבייה של דמי טיפול עבור הזמנת כרטיסים באינטרנט. האיסור עשוי להפוך בקרוב לחוק אותו יניח ח"כ מיקי רוזנטל על שולחן הכנסת. "לא נצטרך לשלם יותר, זו הוראה חד משמעית של הרשות להגנת הצרכן, אסור לגבות עמלות באינטרנט במכירת כרטיסים לקולנוע, סקטים, הצגות ואירועי ספורט", סיפר ח"כ רוזנטל בתוכנית "הבוקר של קשת".

עם זאת נראה שייקח עוד זמן עד היישום המלא של ההחלטה. המחירים ברשת כוללים גם היום את תוספת 4 השקלים עבור הזמנת כרטיס לסרט ו-12 שקלים עבור הזמנה כרטיס להופעה בזאפה. "אני מניחה שצריך זמן התארגנות", אומרת ענת בן עזרא, ראש המטה ברשות להגנת הצרכן וסחר הוגן. "הרשות מתחילה באכיפה מיידית, לפי החוק יש להציג מחיר כולל למוצר עם כל התוספות", היא מציינת.

מה יקרה במידה ובתי הקולנוע יגבו את הכסף באמצעות העלאת מחיר הכרטיס? "אם הם יעלו מחירים, נתפוס אותם במסגרת ההגבלים העסקיים, ואם יעשו זאת בנפרד נודיע לצרכנים לא ללכת לבתי הקולנוע האלו", אומר ח"כ רוזנטל. "אם הם יתעסקו עם הצרכנים נתבע אותם תביעה ייצוגית שתגיע למאות מיליונים על הגבייה בשנים האחרונות", הוא מוסיף.