רשות השידור בי-ם, ארכיון (צילום: פלאש 90, יונתן סינדל)
סגירת רשות השידור תידחה | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

חודשיים וחצי לפני שתאגיד השידור הישראלי אמור היה להתחיל בפעילותו - ההסתדרות ומשרד התקשורת סיכמו הערב (שני) כי סגירת רשות השידור תידחה לתחילת 2018 - דחייה של יותר משנה מהמועד המתוכנן. ההכרזה על הדחייה נתקלה בביקורת חריפה במערכת הפוליטית, גם מתוך שורות הממשלה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"בהמשך להודעתו של ראש הממשלה בנושא רשות השידור ובהמשך לשיחות שניהל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, השידור הציבורי החלופי בתאגיד החדש עדין לא ערוך", נמסר הערב בהודעה של ההסתדרות.

צפו בריאיון המלא עם ניסנקורן (צילום: פלאש 90, אורי לנז, חדשות)
"השידור החלופי עדיין לא ערוך". ניסנקורן | צילום: פלאש 90, אורי לנז, חדשות

בהודעה נמסר עוד כי הדחייה בסגירת רשות השידור נובעת בין היתר "מתוך חשיבות שלא לייצר שום נתק בשידור הציבורי ולייצר שידור ציבורי רציף ומלא. יש עוד לוודא שהשידור הציבורי יהיה שידור מירושלים כבר מיום השידורים הראשון".

"אני מצר על המהלך, עליו שמעתי הערב מהתקשורת מבלי שהנושא הובא לידיעתי ולידיעת מועצת התאגיד", אמר יו"ר מועצת תאגיד השידור הישראלי גיל עומר. "התאגיד ועובדיו נערכים במשך חודשים בעבודה מאומצת ואינטנסיבית על מנת לעמוד ביעד של קיום שידור ציבורי רציף, עצמאי ואיכותי ב-30 בספטמבר כפי שקבע המחוקק. המועצה תתכנס מחר על מנת לדון בנושא".

"אין סיבה לבחירות מוקדמות" (צילום: פלאש 90, הדס פרוש)
"לא מתכנס". נתניהו בכנסת | צילום: פלאש 90, הדס פרוש

השר גלעד ארדן (ליכוד) מתח ביקורת על ההחלטה ואמר כי "משמעות ההודעה תהיה לצערי הרב שלא יוקם בישראל שידור ציבורי חדש". בציוץ שפרסם בעמוד הטוויטר שלו כתב ארדן: "אף עיתונאי מחוץ לגוף הקיים לא יוכל לתת אמון בתאריך החדש ולהצטרף. אני קורא לראש הממשלה וליו״ר ההסתדרות לשקול מחדש את הדחייה".

לפנות ערב התייחס ראש הממשלה נתניהו לנושא במהלך "שעת שאלות" במליאת הכנסת. "קבענו שאנחנו רוצים לראות יכולת מלאה של שידור טלוויזיה לצד שידורי רדיו, וכרגע זה לא מתכנס", אמר. "אנחנו מנסים לברר למה זה לא מתכנס, אבל זה לא מתכנס. קבענו גם ש'קול ישראל מירושלים' יהיה בירושלים. לא יעשו קול ישראל מחוץ לירושלים. זה ערך".

"אנחנו כאן ומתקדמים", נכתב הערב בחשבון הטוויטר של תאגיד השידור. "תאגיד השידור הישראלי יקום ויעניק לעם ישראל שידור עצמאי איכותי ומגוון כפי ששידור ציבורי צריך להיות".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ומי שעמדה בראש הוועדה לחוק התאגיד, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), הודיעה כי תכנס את הוועדה והבהירה כי "לא תאפשר את חיסול השידור הציבורי". גם ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) תקפה את ההחלטה: "יותר משהתאגיד לא מוכן לשידורים - נתניהו פשוט לא מוכן לתאגיד שידור עצמאי וציבורי".

בהכנת הידיעה השתתפו ירון אברהם ודפנה ליאל.