הדס שטייף
"אוספת עדויות של נשים". הדס שטייף
"לך... איש התקשורת, תזהר... אני אחריך. חודשים אני עוקבת אחריך, אוספת עדיות של נשים נגדך. נשות תקשורת שמספרות לי את סיפורן. סיפורים קשים, שהתרחשו לאורך שנים. עדויות על איש תקשורת אחד, אתה. (אל תוציאו דבתו של איש רעה. לא מדובר באיש תקשורת שהמדינה מכירה את פניו, זה סיפור אחר.)", כך כתבה כתבת המשטרה הוותיקה של גלי צה"ל, הדס שטייף, בעמוד הפייסבוק שלה ביום שבת ועוררה סערה.

זוהי לא הפעם הראשונה ששטייף מעלה על סדר היום את נושא ההטרדות המיניות נגד נשים בתקשורת. בחודש מאי האחרון פירסמה טור אישי באתר "אונלייף", גם בו הציגה עדויות בעילום שם של נשות תקשורת מתחילות שתיארו מקרים של הטרדות מיניות בפניה. "כמה נשות תקשורת הציגו בפניי מקרים מאוד דרמטיים של הצקות. חמור מזה, עלו גם כמה סיפורים שונים שנקשרו לאותו אדם. דפוסים קבועים חזרו על עצמם לגבי שלושה אנשי תקשורת לפחות", אמרה אז. 

בשבוע האחרון, כאמור, מתמקדת שטייף באיש תקשורת ספציפי שלדבריה אספה עדויות מטרידות מנשים שונות לגביו ומקבלת תגובות רבות ותומכות ברשתות החברתיות. אותן נשים לדבריה "חוששות למקום עבודתן, לקריירה שלהן, שילדיהן (למי שיש) יסבלו...אז הן מוותרות, ומנסות ללכת הלאה". ולמרות זאת, מסבירה שטייף כי היא אינה עומדת לוותר ומחכה שאחת שתסכים להגיש תלונה. 

"אתה, כן אתה... זה שיושב מאחרי הקלעים, מפעיל עיתונאים מפיקות ואנשי תקשורת... בתוכנית טלוויזיה בערוץ מוכר", כתבה שטייף, "שים לב, לא ידידי... הן מגיעות אלי אחת אחת, אחדות מספרות איך הרסת את חייהן, איך אנסת לא רק את גופן אלה גם את נפשן. איש רע, ויותר מזה. מזלך גבר 'קטן' שאף אחת, נכון לרגע זה, לא מוכנה (לצערי) להתמודד עם תלונה נגדך במשטרה. הן היו רוצות, הן מרגישות אשמות שהן לא עושות זאת. בינתיים הן מסתפקות בלספר לי את סיפוריהן. לעת עתה... אני עוקבת אחריך... וגם אחרי מי שאתה עובד מולו, שיודע ושותק... לא לעולם חוסן", היא ממשיכה.

"בעקבות הטור שפרסמתי אז, הגיעו אליי שתי התלונות הראשונות", אומרת הבוקר שטייף ל-mako, "בהמשך הגיעו ארבע פניות נוספות ששתיים מתוכן תיארו מקרים של אונס. בינתיים אף אחת מהן לא מעוניינת להגיש תלונה. אבל גם אם לא יהיו נגדו תלונות במשטרה, הוא לפחות ידע שאנשים יודעים על מה שעשה".

"אם את לא יכולה לחשוף כלום, למה בעצם את עושה את זה?

"אני עושה את זה כי אני אישה. כי אני לא יכולה לישון בלילה כשאני שומעת כאלה עדויות וידי כבולות, וגם בגלל אותו סיכוי, שמשהו מתוך מה שאני עושה יניע מישהי להתלונן בכל זאת".

הבוקר עלתה שטייף לשידור בתכנית הבוקר של שי ודרור. היא נזפה בשניים שניסו לצחוק על הנושא, וטענה שמדובר בנושא רציני ואין בכך שום דבר מצחיק. "מדובר ב-5,6 נשים שפנו אליי, האחרונה מבינהם לפני שנה", אמרה להם, "אני בטוחה שגם אתם שמעתם על זה משהו". כשהשניים הכחישו, התנצלה שטייף בפניהם.