רוב הציבור הישראלי חושב שהתקשורת הישראלית מסקרת את המציאות בצורה שלילית ובאופן מכוון - כך מראים נתוני סקר DIGIT, שערך מכון הסקרים "מאגר מוחות" והתפרסם היום, בו נמצא ש-71% מהנשאלים חושבים שצריכת חדשות בישראל משפיעה על מצב הרוח לרעה.

הסקר, שנערך לקראת כנס DIGIT השנתי שיתקיים בבית הספר לתקשורת על שם סמי עופר במרכז הבין תחומי בהרצליה, יתמקד באתגרים התוכניים והטכנולוגיים עמם מתמודדת העיתונות המקוונת בישראל. 

בסקר נבחנה גם עמדת הציבור לגבי הטענה כי התקשורת הישראלית נותנת סיקור מוגזם להיבטים שליליים של הנעשה בישראל, ולא מסקרת באותה מידה את ההישגים והסיפורים החיוביים של המתרחש במדינה - טענה שמושמעת לא מעט על ידי פוליטיקאים בישראל. על השאלה "האם אתה חושב שהעיתונות הישראלית בכוונה אינה מסקרת דברים חיוביים וסיפורים אופטימיים המתרחשים בישראל?", השיבו 55% בחיוב - משמע, חושבים שאי הסיקור הוא מכוון - בעוד 45% הגיבו בשלילה. 

שאלה נוספת שנבדקה בסקר היא באמצעות איזו פלטפורמה (אינטרנט, טלוויזיה, רדיו וכד') מעדיפים הישראלים לצרוך תוכן חדשותי. כצפוי, צעירים מתחת לגיל 35, צורכים את מירב התוכן החדשותי שלהם דרך האינטרנט (27%), כשאמצעי התקשורת הבא אחריו הן הרשתות חברתיות (25%). מי שמוגדרים כ"צעירים" בסקר (בני 16 עד 35), צורכים הכי מעט חדשות דרך הרדיו (9%), כשמעט מעליו נמצאת העיתונות היומית המודפסת (11%). אם תהיתם כמה צעירים טוענים שהם צורכים חדשות דרך הטלוויזיה התשובה עשויה להפתיע אתכם: רק 16% צורכים את החדשות שלהם מהמהדורות שמשודרות בערוצים. 

ומה לגבי ה"מבוגרים" (בני ה-36 ומעלה)? שם נמצאים האינטרנט והטלוויזיה ראש בראש במקום הראשון עם 26%, בעוד הרשתות החברתיות מדורגות רק במקום החמישי עם 13%. כמו כן, חדשות הרדיו מכפילות את הנתונים שלהן בקרב מבוגרים, כאשר 18% העידו שהם צורכים חדשות בתחנות הרדיו השונות (רשת ב', גלי צה"ל והתחנות האזוריות). 

על הסקר: הוא נערך בקרב מדגם הסתברותי של 513 משיבים, המייצג את האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילאי 16 ויותר), טעות הדגימה ביחס לחלק מהאומדנים היא 4.5%.