בית הקלפים
בקרוב בעברית? "בית הקלפים"
חברת הסיבים הישראלית IBC (שפועלת בשיתוף עם חברת החשמל וצפויה להקים תשתית של סיב אופטי עד הבית) מעוניינת להגדיל את אטרקטיביות המוצר שלה. ל–TheMarker נודע כי IBC מקיימת "מגעים ראשוניים", כך לפי מקורבים לנושא, עם ספקית תוכן הווידאו האמריקאית נטפליקס לאספקת שירותי תוכן.

ויה־אירופה, חברת שירותים על גבי סיב אופטי בשוודיה המחזיקה ב–30% מ–IBC, ומכירה את נטפליקס מפעילותה בשוודיה, היא שקישרה ביניהן. IBC מנסה להביא עוד שותפות מתחום התוכן כדי להעשיר את התכנים שיוצעו על גבי הסיב. הפרטים אושרו על ידי IBC.

נטפליקס היא הספקית הגדולה בעולם של וידאו במודל סטרימינג - VOD. לחברה יש ספריית סרטים וסדרות ענקית שהלקוח יכול לצרוך לפי דרישה, במנוי שעלותו בארה"ב 8 דולרים לחודש. מנוי לשירות יכול לצפות בתכנים על גבי מחשב, טאבלט, סמארטפון וגם בטלוויזיה - אם באמצעות טלוויזיות חכמות או באמצעות קופסאות מגשרות חיצוניות, כמו Apple TV.

נטפליקס קיימת מ–1997 כחברה להשכרת סרטים (במודל ישן), ומ–2002 החברה היא ציבורית. ב–2007 נטפליקס העבירה את המוקד העסקי להשכרה באינטרנט. את 2013 היא סיימה עם מחזור של 4.3 מיליארד דולר (גידול של 20%), רווח תפעולי של 228 מיליון דולר ורווח נקי של 112 מיליון דולר. ב–2010 היא יצאה מגבולות ארה"ב והחלה לשדר בקנדה. ב–2011 הגיעה נטפליקס למדינות אמריקה הלטינית, ובינואר 2012 השירות הושק גם בבריטניה ובאירלנד. בקיץ 2012 הגיעה נטפליקס למדינות סקנדינוויה ובספטמבר 2013 להולנד. לנטפליקס יש כיום כ–33 מיליון לקוחות בארה"ב וכ–11 מיליון לקוחות בשווקים אחרים.

אין תמונה
מתחרה חדשה להוט ויס?

היא נהפכה ממשדרת בלבד לחברת תוכן, והפיקה בשנים האחרונות סדרות שזכו להצלחה רבה, בהן "בית הקלפים" ו"כתום הוא השחור החדש". לפי אחד הדיווחים, נטפליקס היא החברה שיוצרת את נפח תעבורת האינטרנט הגדול בארה"ב. החברה משדרת באינטרנט תוכן וידאו באיכות HD, ובאחרונה הכריזה שאת הפקות הווידאו החדשות שלה תעשה באיכות 4K (צפיפות פיקסלים גבוהה פי ארבעה מ–HD) - מה שדורש פס רחב במיוחד.

המודל הטכנולוגי והעסקי של IBC מתאים לנטפליקס. הסיב האופטי מעביר תקשורת רחבת פס שמאפשרת העברת תוכן באיכות גבוהה מאוד. בנוסף, בניגוד למודל הסגור של חברות הכבלים, שבו קבלת התכנים תלויה בצינור של חברת הכבלים שיגיע לבית הלקוח, IBC תביא לבית הלקוח צינור נייטרלי שעליו יכולות לרכב ספקיות שונות, וזה מודל שנוח לנטפליקס לשתף עמו פעולה.

אם אכן תבחר נטפליקס להגיע לישראל, אלה חדשות רעות ל–HOT ו–yes, שכיום מוכרות ללקוח חבילת תוכן גדולה ויקרה, מול מודל ה–VOD Only הזול של נטפליקס. כבר כיום יש ישראלים שמחוברים לנטפליקס. השירות אמנם חסום לגולשים מישראל, אך ניתן לעקוף את החסימה די בקלות עם תוסף לדפדפן בשם Hola. כיום התכנים הם ללא תרגום לעברית, ואם נטפליקס תבחר לשדר בישראל היא תצטרך לדאוג לתרגום התכנים.

הכתבה פורסמה במקור באתר "The Marker"

>> מיזם התקשורת של חברת החשמל: הגבול הדק שבין צ'ופר לשוחד

>> מדוע צריכת פייסבוק את עזרתם של כוכבי הוליווד