אסי וארז (תמונת AVI: mako)
ריאליטי רואים בלייב, סדרות מקליטים | תמונת AVI: mako
סקר חדש הבודק את הרגלי צריכת התקשורת שלנו, שנערך לקראת פסטיבל הטלוויזיה והתקשורת "שובר מסך" שיתקיים ב-30 לאפריל באקדמית עמק יזרעאל, חושף ממצאים מעניינים לגבי הגישה שלנו בשנים האחרונות לטלוויזיה ועיתונות.

מהממצאים עולה כי אמנם 82% מהישראלים מאמינים כי עיתונות צריכה להיות עצמאית ובלתי תלויה באינטרסים פוליטיים, אבל הם מגלים אדישות בכל הנוגע לטיפול במצבה של התקשורת הישראלית בפועל. כך למשל, ל-60% מהישראלים לא מפריע שעיתון יומי נמצא במשבר ועל סף סגירה .קרוב למחצית מסכימים שמפת התקשורת הישראלית יכולה להתקיים בלי ערוץ ציבורי (45%).

אין תמונה
לרוב הישראלים לא אכפת שעיתון יומי בסכנת סגירה
מכורים לאייפון? אתם לא לבד. 68% מהצופים משתמשים בסמארטפון ו/או בטאבלט בזמן צפייה בשידורים טלוויזיוניים, וגולשים לתכנים אשר אינם קשורים לתוכן השידור, רק מחצית מהצופים גולשים בתוכן הקשור לתוכן המשודר בטלוויזיה.

מה מעדיפים לצפות בזמן אמת? ומה מקליטים? רוב משמעותי של הישראלים מעדיפים לצפות בעת השידור בתכנים הבאים: אקטואליה, תכניות אירוח ואולפן, ספורט וריאליטי. לעומת זאת, סדרות בעברית וסדרות רכש מעדיפים כמחצית הצופים להקליט, להוריד או לגלוש באינטרנט על מנת לצפות בזמן אחר.

למעלה מ80% צורכים תכנים בנושאי אקטואליה באמצעות האינטרנט והסמארטפונים, זוהי עליה דרמטית של כ- 20%  מהשנים הקודמות.