אף אחד בצוות הקריאייטיב של מחלקת השיווק של פפסי לא חזה את האסון התדמיתי הזה. קמפיין מיתוגי חדש בתקציב של יותר מ-2.5 מיליון דולר ובכיכובה של כוכבת הריאליטי והאיט גירל קנדל ג'נר היה אמור להיות הצלחה בטוחה. אבל אז שודרה הפרסומת - והכל השתבש.

בפרסומת שעלתה לפני יומיים נראית ג'נר במהלך צילומי אופנה, כשלפתע דעתה מוסחת ע"י קבוצה גדולה של מפגינים משלל צבעי הקשת (מוסלמים, שחורים, אסיאתים) עם שלטים גנריים ("אנחנו רוצים לדבר!"). אחד המפגינים מושך אותה להצטרף להפגנה, וג'נר מסירה את הפאה והליפסטיק ונענית להזמנה. כשהיא מבינה את המתיחות סביבה, ג'נר לוקחת פחית של פפסי ונותנת לאחד השוטרים הקשוחים שעומדים מול המפגינים - ובאורח פלא המתיחות מתפוגגת בן רגע.

כאן ניתן לראות את הפרסומת המלאה (לפחות כרגע):

הצופים זעמו על הפרסומת, שמבזה בעיני רבים את ערכן של מחאות חברתיות. רבים הופתעו שדווקא בתקופה שבה אנשים מפגינים על בסיס יומיומי כמעט - הפגנות נגד טראמפ, הפגנות תנועת "Black Live Matters", הפגנות על המלחמה בסוריה ועוד - בפפסי חושבים שפחית משקה היא הפתרון לכל הבעיות. 

"פפסי, הפרסומת הזאת היא אשפה"


"קנדל בבקשה! תני להם פפסי"

קומיל נאנג'אני, כוכב "עמק הסיליקון" שמרבה להביע את דעותיו הפוליטיות בטוויטר, הופתע מהפרסומת: "אז... אנחנו בסך הכל צריכים לתת לפוטין, אסד וטראמפ פחית של פפסי והכל יהיה בסדר?"


בחברת פפסי נבהלו מהתגובות השליליות והחליטו להוריד את הפרסומת מהאוויר ומכל ערוצי המדיה החברתית תוך פחות מ-24 שעות. בתגובה ראשונה לשערורייה אמרו נציגי החברה: "פפסי ניסתה להציג מסר גלובלי של אחדות, שלום והבנה. ברור שפספסנו את המטרה במקרה הזה ואנחנו מתנצלים. לא התכוונו להפוך נושא רציני לקליל. בנוסף, אנחנו גם מתנצלים על כך ששמנו את קנדל ג'נר במצב הזה". 


ומה לגבי ג'נר? למרות שהיא נוהגת לצייץ, להעלות תמונות ו"סטוריז" על בסיס יומי, היא עדיין לא הגיבה לפרשה. מי שכן התייחסה לעניין היא אמא של ג'נר, קריס, שצייצה: "כל כך גאה בך קנדל. תודה לפפסי על הבחירה בקנדל להיות הפנים של הקמפיין החדש שלכם". בתוספת תיוגים כמו #פפסי #פפסירגעשלי #חייהבשבילהרגע. מאז, הציוץ כבר נמחק.