יש לכם אח מוצלח יותר מכם? חברה רזה יותר? ידיד מצליח לשעולם לא תשתוו לו? לא נורא. גם להיות מקום שני זה מגניב. החלטנו להשתמש בנר השני כתירוץ עלוב וקלוש במיוחד להעניק חיבוק לכל אותם אנשים אהובים, אבל לא הכי. את כל אלו שאיחרו בדקה, הגיעו כמעט או סתם ייזכרו לנצח כגרסה חיוורת של מישהו טוב יותר.

בר פאלי לבגדי ים בננה (צילום: שי יחזקאל)
בר פאלי. נו, לא נורא | צילום: שי יחזקאל

בר פאלי

כשמדברים על סבל בדרגה קיצונית, שלושת המקומות הראשונים מאד ברורים: ריצ'רד דרייפוס, שלמה בניזרי ובר פאלי. שלושה אנשים מוכי גורל (טוב בסדר, שני אנשים) שהנסיבות המצערות הביאו אותם להילחם בטחנות רוח כדי לשנות את רוע הגזירה. הראשון נולד יהודי, השני סבל יותר מגלעד שליט והשלישית סבלה כל חייה ממחסור חמור ב-ר'. כל כך חמור עד שגם כשחשפה את גופה לעולם וגרמה לעשרות אלפים להקליק בהמוניהם, אף אחד לא הבין למה מראים לנו בלונדינית אלמונית כשבכותרת היה רשום בפירוש שסוף סוף נוכל לראות לרפאלי את הזנזיבר.

פחית פפסי (צילום: Mario Tama, GettyImages IL)
סקנד בסט | צילום: Mario Tama, GettyImages IL

פפסי

מדרג הקולה ברור מאליו ואין טעם לנסות לשנות אותו: אם היו שמים את כל סוגי הקולה בצער בעלי חיים, הקולה המקורית הייתה נחטפת כמו גורי חתולים פלאפיים ואילו הפפסי היה החתול הבוגר אך נקי שיודע שהוא פשרה. אגב, ה"זירו" היא החמוס המצחין וה-RC הוא החתול חולה הגזזת והצולע שמרדימים.

 אז איך זה מרגיש להיות השני? איך זה מרגיש להיות קריאת האכזבה בבתי הקפה, שמגיעה אחרי "אין לנו קולה, רק פפסי"? סביר להניח שמתרגלים, אבל בטח כל החיים, ממש כמו המשקה עצמו, מלווים בטעם לוואי מבאס, שילוב בין סירופ נגד שיעול, מרירות קלה ותחושת החמצה.

אנדרו רידג'לי מ"וואם"

אוקיי בנות, הנה באים "וואם", כלומר ג'ורג' מייקל והשני. הנה ג'ורג' שופך קוקטייל ורוד לבריכה, הנה הוא צף על מזרון ים ומדבר בטלפון גדול מימדים והנה הוא מביט הישר למצלמה במבט שאינו משתמע לשני פנים ("גיי פייס"). אך רגע, מי זאת בובת הפרבי התימנייה הזאת מאחורי ג'ורג'? ככל הנראה, אנדרו רידג'לי, החצי השני של צמד הפופ המלהיב. זמן מסך קצר יותר רק מערך הויקיפדיה שלו.

 

הנסיך הארי משתולל
הנסיך הארי. קוק וציצים

הנסיך הארי

בזמן שאחיו הגדול וגיסתו נאלצים לבקר במשחקי קרוקט של בני מיעוטים ולהתרבות, יכול הנסיך הארי לפנות מעט זמן לטובת הדברים החשובים בחיים: קוק וציצים. ייתכן שאין דבר משחרר יותר מהידיעה שלא משנה מה תעשה (חוץ מלרצוח חלק ניכר מבני המשפחה שלך), כבר לא תהיה מלך. בהתאם לכך, עוסק הנסיך באופן חובבני גם (בסדר יורד) בקנאביס, עימותים עם צלמי פפראצי ותחפושות בטעם רע. כי הוא מלך, אבל רק בלב.

אושרי כהן ביום הולדת של ציון ברוך (צילום: שוקה)
לא נורא מאמי | צילום: שוקה

אושרי כהן

אושרי כהן, מקום שני בדיעבד. עד "הישרדות" הוא נחשב לחצי האיכותי בצמד תורג'י ואושרי, בעוד החבר הטוב (לשעבר) נחשב לחיקוי זול שיצלח לתפקיד אחד בלבד – הערס הטמפרמנטי, שזה רמה אחת מתחת לערס הרגיש סלאש החייל שאיבד אדם קרוב. אבל על האי, כמו שאנחנו כבר יודעים מ"אבודים", גורלה של אמת הוא להיחשף. אושרי התגלה כטיפוס חמוד אבל אפרורי למדי, בעוד תורג'י התפרץ על המסך בערימות של כריזמה, אופי וסקס אפיל. כנראה שהאגו הפריך של אושרי לא עמד בשינוי, כי החברות בין השניים לא שרדה את חילופי התפקידים.

הראל סקעת פרומו אירוויזיון (צילום: אוהד רומנו)
סקעת <3 | צילום: אוהד רומנו

הראל סקעת

הראל סקעת הוא המקום השני שניצח, כי מי בכלל זוכר שהראל מויאל הוא זה שזעק בסוף את ה"ניצנים שירו איתי" (הוא לא, אנחנו יודעים) ולקח הביתה את האוטו והדיסק? סקעת היה חלק ממהפך ריאליטי מרשים שלא שרד. גם בגלל ששני ההראלים הצליחו באופן יחסי לאחר התכנית, אבל בעיקר כי לאף אחד כבר לא באמת אכפת. את האירוויזיון, לעומת זאת, נזכור לו לנצח. לוזר.

רוג'ר דיקנס
דיקנס. אולי הפעם?

רוג'ר דיקנס

אתם אולי לא מכירים אותו בשם, אבל רוב הסיכויים הם שראיתם לפחות סרט אחד של האיש שלידו שמעון פרס הוא הווינר הגדול של כל הזמנים. מאז "חומות של תקווה" ב-1994 היה צלם הקולנוע האגדי מועמד לתשעה פרסי אוסקר, האחרון שבהם ב-2010 על "אומץ אמיתי", ובכולם הפסיד. כבר היה פחות מפדח לקנות פסל, יש יוגורטים עם אחוזים יותר גבוהים. אבל לא, דיקנס נחוש בדעתו להמשיך ולפשל כל עוד מישהו מוכן לקחת ממנו את הפרס. השנה הוא צילם את "סקייפול" וצפוי להיות מועמד שוב לאוסקר, ואולי גם להפוך ללוזר דו ספרתי. תודו שזה מרשים.  

באז אולדרין

נניח שנאמר, אלי ישי – ולא האסטרונאוט באז אולדרין – היה האדם השני שזכה ללכת על פני הירח. אתם באמת חושבים שגם הוא היה מבליח בסדרה "רוק 30" להופעת אורח מבריקה? איך לומר, ישנם אנשים שהם לוזרים גם כשהם במקום הראשון, ולהפך.