אריאל שרון (צילום: AP)
רצח את ערפאת? אריאל שרון | צילום: AP
הידיעה על מותו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, זכתה לסיקור נרחב בתקשורת העולמית. אלא שהנטייה של חלק מהרשתות להקפיד על דיון מאוזן בחייו של שרון, הולידה גם כמה בחירות שנויות במחלוקת. כזו הייתה ההחלטה של ה-BBC שמשדר הרדיו שלו בנושא נפתח דווקא בראיון עם ד"ר מוסטפא ברגותי, מבכירי תנועת הפת"ח, שפתח מיד במתקפה.

"כמובן שאין שמחה לאיד במוות ואין צורך לחגוג את מותו של אף אחד", הסביר ברגותי שעלה לשידור לאחר שידורה של כתבת יומן שסקרה את תחנות חייו של שרון מתקופתו כגנרל ועד ראשות הממשלה, "אבל אני מוכרח לומר שאריאל שרון לא השאיר זיכרונות טובים אצל הפלסטינים. הוא היה אחראי לפלישה הנוראית ללבנון ב-1982 וגם הואשם על ידי בתי המשפט בישראל בטבח סברה ושתילה שגבה את חייהם של אלפי פלסטינים. הוא היה אחראי אישית לפריצתה של האינתיפאדה השנייה כשביקר במסגד אל אקצא בירושלים ו"הרג" באופן מעשי את הסכמי אוסלו. אבל הפשע הגרוע ביותר שלו בעיניי בתקופתו כראש ממשלה הייתה הפלישה השנייה לעזה (מבצע "חומת מגן"), כשהורה לצבא הישראלי להיכנס לגדה המערבית, הרג מאות פלסטינים וביסס מחדש את הכיבוש. בנוסף הוא גם אחראי להתנקשות בנשיא ערפאת, כך שבסך הכל היה מדובר בעבר אלים מאד ובכישלון לעשות שלום עם הפלסטינים".

מנחת המשדר, ליז דוסט, ניסתה להקשות על ברגותי כששאלה אותו אם הסטטוס קוו בין ישראלי והפלסטינים היה שונה במידה ושרון היה עדיין בשלטון. "אני בספק גדול אם שרון היה מסוגל לעשות שלום אם היה חי היום", השיב ברגותי. "ההתנתקות שלו מעזה, שנעשתה בלי הסכם, הרסה את האחדות הפלסטינית. הוא לא סיים את הכיבוש, רק ארגן אותו מחדש בכך שעזה נצורה מהים, מהאוויר ומהיבשה ומנותקת מהגדה המערבית. הוא היה אחראי לפשעים נגד האנושות שנעשו בפקודתו". מיד אחרי שברגותי סיים את דבריו עלה לשידור זלמן שובל, שגריר ישראל באו"ם לשעבר, שבחר להתמקד בהצלחותיו של שרון כמנהיג ומפקד.

מוסטפא ברגותי (צילום: ויקיפדיה / Aude)
"עבר אלים וכישלון בעשיית שלום". מוסטפא ברגותי | צילום: ויקיפדיה / Aude
את דבר הסיקור הביא לראשונה אתר פרספקטיבה, הניחן בקו ימני ומגדיר את עצמו כאתר "המוקדש לקידום דיווח מאוזן ומדויק על ישראל והמזרח התיכון". בפוסט שפורסם בדף הפייסבוק של האתר את הקישור לכתבה עם הכיתוב: "מותו של שרון עשה כותרות בכל העולם, וגם חשף כמה נטיות מעניינות בקרב העורכים הבכירים. נחשו, למשל, את מי בחרו עורכי הבי.בי.סי. להעלות לראיון ראשון, מיד עם ההודעה על מותו של שרון. את אחד מבני משפחת המנוח? אחד מידידיו? אולי דובר אחר מטעם האומה הישראלית? ניחשתם לא נכון. המרואיין הראשון שהעלה הבי.בי.סי. לשידור, היה מיודענו מוסטפא ברגותי. ותסמכו עליו שההספד שנשא, הלם הן את המעמד והן את האכסניה".

>> בואו לפייסבוק שלנו