תום פרנץ בתקשורת העולמית
הגרמנים מתרגשים. צילום תמונה: חיים אפריאט

מסתבר שזכייתו של תום בגמר "מאסטר שף" לא ריגשה רק את הצופים הישראלים, גם כלי תקשורת רבים מסביב לעולם כיסו את התכנית המצליחה, ואת הזוכה הלא שגרתי שלה.

סיפורו המיוחד של תום – שנולד כנוצרי גרמני והחליט לעבור גיור, עלה לארץ, נישא לישראלית וכיום הוא ישראלי שומר מצוות (אבל לא חובש כיפה), שמקפיד על כשרות וממזג בבישוליו בין מזרח למערב, ריתק את ערוצי התקשורת בעולם, במיוחד בגרמניה, שבה כפי הנראה הרגישו שיש להם "נציג" משלהם בתחרות הישראלית.

"ארבעת שופטי התחרות החליטו להעניק ליליד קלן בן ה-39 את התואר הנכבד", העלו אתרים נרגשים לרשת. "הישראלים אוהבים את הטבח הגרמני תום פרנץ" כתבו ב"דר שפיגל", "תל אביב מעדיפה שפים גרמניים" ו"גרמניה השתלטה על תכנית הטלוויזיה הגדולה בישראל" הפכו לכותרות שכיחות בכלי תקשורת שונים. 

האתרים השונים התלהבו מפרנץ ומהשתלבותו בישראל. "עוד לפני נצחונו הפך עורך הדין הסימפטי, יליד קלן, לסלב בישראל. גבר מרשים בגובה 1.95 מטר עם קוקו בלונדיני כהה שמשך אוהבים ברחוב שביקשו להצטלם איתו וללחוץ את ידו", כמו גם: "לאורך כל התחרות בלטה העבודה הגרמנית הטיפוסית והדיוק של פרנץ שהלהיבו את השופטים" וכמובן מהבישול הכשר: "פרנץ למד במשך שנים את חוקי הכשרות היהודיים ובישל מנות ישראליות טיפוסיות רבות"

יוסוף, מפיק ברשת הטלוויזיה הגרמנית RTL שסיקרה את ניצחונו של תום, מסביר כי סיפור ההצלחה של הנציג הגרמני בתחרות ריגש את גרמניה. "ההתעניינות הגרמנית היא בסיפור ההצלחה של תום - מדובר בסיפור יפה של אדם שעבר מדת אחת לאחרת, מתרבות אחת לתרבות שונה, ואפילו החליף מקצוע - עסק בבישול למרות שבמקצועו הוא עורך דין ולמרות הכל הצליח. את כל זה עושה כשברקע יש כמובן את ההיסטוריה של הגרמנים והיהודים, מה שהופך את הסיפור ליפה אפילו יותר".

כתבה מורחבת על תום תשודר הערב בערוץ הציבורי הגרמני, והוריו מדווחים כי יותר מ-70 כלי תקשורת סיקרו הבוקר את זכייתו.

תום פרנץ בתקשורת העולמית
הגרמנים דגים

תום פרנץ בתקשורת העולמית
הגרמנים קוצצים

תום פרנץ בתקשורת העולמית
גם אנחנו מתרגשים

תום פרנץ בתקשורת העולמית
שנל!

תום פרנץ בתקשורת העולמית
יאללה לבריאות. כלומר גזונטהייט

_OBJ