מודים, אנחנו עדיין פוחדים מהן גם אחרי כל השנים האלה, אבל ב-Buzzfeed החליטו להתמודד עם הטראומה ולבחור את עשרים הדמויות הכי מרושעות מסרטי דיסני לאורך השנים. על אף שכל השמות שהוזכרו שם נולדו כתוצאה מציור על נייר, אנחנו עדיין בספק אם תסכימו להיתקל באחת מהן בסמטה חשוכה.

הרשע במקום הראשון הוא אפילו לא בן אדם. על פי Buzzfeed סקאר מ"מלך האריות" הוא הרשע האולטימטיבי - מפחיד וחסר סנטימנטים. הוא רצח את אחיו, מופסה, שכנע את סימבה שדווקא הוא אשם במותו וניסה להשתלט על הממלכה. וזה עוד לפני שאמרנו משהו על החיוך הקריפי הזה, צמרמורת.

במקום השני מופיעה האישה שגרמה לכולנו לרצות לאמץ כלבים מנוקדים. קרואלה דה ויל תעשה הכל בשביל המעיל שהיא רוצה, גם אם זה כרוך בפשיטת עורם של כלבלבים קטנים. האופן בו דה וויל מסתכלת על החיות האומללות יותר משכנעת יותר מכל קמפיין ראשים כרותים של אנונימוס.

גם מקומן של המכשפות הרעות לא נפקד מהרשימה. השתיים שהכי הפחידו את באזפיד הן המכשפה הרעה משלגיה והמרשעת של "היפהפיה הנרדמת". את המכשפה הרעה פגשנו לראשונה כבר ב-1937 והיא ללא ספק האבטיפוס של האם החורגת מהגיהינום. המרשעת מ"היפהפיה הנרדמת" (Maleficent) אכזרית לא פחות ובקרוב תזכה גם לעדנה מחודשת עם סרט חדש בכיכובה של אנ'לינה ג'ולי, שיספר איך הפכה אישה טובת לב לאחד מהיצורים הרשעים ביותר בהיסטוריה המצוירת.

אבל לא רק על פני האדמה מסתובבות דמויות מרושעות. גם מתחת למים אין גבול לרוע. אורסולה מ"בת הים הקטנה" אמנם הצליחה לעבוד על אריאל ולקחת את הקול שלה, אבל אנחנו נוטים סולחים לה בגלל שהשיר שהיא שרה לאריאל בסרט הוא אחד הרגעים המוזיקלים הכי כיפיים בהיסטוריה של דיסני.

ולמרות הביקורות (הכנראה מוצדקות) על כך שבדיסני מתחזקים סטריאוטיפ של האישה המזדקנת שמקנאה ביופי של הצעירות ממנה, הם הצליחו לספק במהלך השנים דמויות לא פחות מרושעות של גברים. שניים מהבולטים מהם הם קפטן הוק וג'אפר. הוק הוא מטורף עם תעודות שלא מפחד לעשות הכל כדי להרוס את פיטר פן, והתותב שלו רק מוסיף לחזות המאיימת. ג'אפר עם הצחוק המרושע והשפם הצרפתי מעורר האימה, הוא כנראה האיש שהכי היינו רוצים להטביע בבריכת הסולטן.

סדרת סרטים קצת יותר חדשה שללא ספק יודעת לבחור את הרשעים שלה בקפידה היא "צעצוע של סיפור". סיד פיליפס, הילד שאוהב לפרק ולהרכיב מחדש את הצעצועים שלו בדרכים שטניות במיוחד, ולוצו, הבובה שרק רצתה לקבל אהבה וכשלא מצאה אותה החליטה להתנקם בכל מה שנקרה בדרכה, הם תמצית הרוע המצויר. עכשיו רק חסר שיחזירו את כולם לסרט גדול אחד וייתנו להם להילחם באיירון מן.