הרוחות בארה"ב עדיין סוערות בעקבות הטבח המזעזע בסנטה ברברה, שגבה את חייהם של 6 סטודנטים. בתוך ההלם הגדול, יש כבר מי שמפנים אצבע המאשימה לעבר מי שאחראים, לטענתם, למצג השווא שמוביל נערים כמו אליוט רודג'ר לצאת למסע נקמה. אחת מהן היא אן הורנדיי, מבקרת הקולנוע של הוושינגטון פוסט, שטור הדעה שפרסמה הוביל להתנגשות חזיתית עם סת' רוגן

הטענה המרכזית של הורנדיי הייתה שסיפורים סקסיסטיים מהווים חלק בלתי נפרד מז'אנר סרטי הקולג' והברומאנס של השנים האחרונות. "במשך דורות היה ה-DNA של הוליווד בנוי על פנטזיות אסקפיסטיות של גברים לבנים. לרוב הפנטזיות האלו עוסקות בעבריינות ומיזוגניה, שמשמשות קרקע פורה לתסכול העמוק של רודג'ר", כתבה הורנדיי. בהמשך הטור התייחסה באופן מיוחד לקומדיה "שכנים" מבית היוצר של ג'אד אפאטו: "כמה גברים שגדלו על סרטי ה"כיף, סקס וסיפוק" של אפאטו והמסר שההתנהגות שלהם תשיג בסופו של דבר את הבחורה, מגלים בסופו של דבר שההפי אנד הזה חומק מהם שוב ושוב?"


"אם הדקדוק הקולנועי שלנו כולל בתוכו אלימות, כיבוש מיני ויהירות מצ'ואיסטית – הודות למנהלי אולפנים שמאשרים סרטים כאלה בגלל התחזיות הפתטיות שלהם לרווחים – אף אחד לא צריך להיות מופתע כשהתופעות האלה מקבלות ביטוי מחוץ לעולם התרבות", סיכמה הורנדיי את דבריה.

סת' רוגן - גברים שמנמנים (צילום: Francois Durand, GettyImages IL)
לא נשאר חייב. סת' רוגן | צילום: Francois Durand, GettyImages IL
אפאטו לא נשאר חייב והחליט להגיב באמצעות חשבון הטוויטר שלו: "למה זה תמיד הכל מלבד מחלת נפש? בגלל שזה לא מוכר עיתונים". סת' רוגן, כוכב הסרט, היה הרבה יותר חריף בציוצים משלו: "אני מוצא את הטור הזה פוגעני ומוטעה בצורה נוראית. איך את מעזה לרמוז שהעובדה שאני מצליח להשיג בנות בסרטים שלי, גורמת למטורף לצאת למסע רצח?".

כזכור, מיד לאחר הרצח התגלה וידאו שהותיר אחריו רודג'ר, ובו התוודה על כך שנותר בתול ומתוסכל בימיו בקולג', על אף שהיה 'בחור טוב', לדבריו. בתגובה הבטיח לנקום בבנות האחווה שדחו אותו על ידי חיסולן.