ביום רביעי האחרון הודענו כאן על היעלמותה של ג'ניפר לורנס (הלוא היא קטניס אוורדין האמיצה) מכרזות הפרסומת ל"משחקי הרעב: עורבני חקיין – פרק הסיום" בירושלים ובבני ברק. במהלך סוף השבוע החלו גם אתרים ברחבי העולם - מארה"ב ועד צרפת - לתהות על היעלמותה.

באתר "Uproxx" כתבו: "משוגע ככל שזה נשמע, האיסור על הצגת נשים בפוסטרים אמור להגן על דמויות של נשים מוונדליזם, שזו בעיה בהרבה ערים ישראליות. ירושלים ובני ברק הן ערים עם ריכוז של אוכלוסייה אורתודוקסית, ולכן השיווק לקהלים הללו שונה. אבל האם קטניס צריכה בכלל הגנה מהסוג הזה? אולי היו צריכים לאבזר את הפוסטרים בחץ וקשת, והיא כבר הייתה דואגת לוונדליסטים בעצמה". דבריהם, כמובן, אינם מדויקים לגמרי: רק בבני ברק קיים חוק עזר עירוני האוסר על הצגת דמויות נשיות בלתי צנועות בכרזות פרסומת, והחשש מוונדליזם מאפיין בעיקר את ירושלים. ידיעות דומות הופיעו גם ב"גרדיאן"  ובטלגרף הבריטיים, ב-CBC הקנדי וב"מטרו" הצרפתי. 

אין תמונה
התמונה המצונזרת

 להזכירכם, במשרד יחסי הציבור של סדרת הסרטים בישראל מסרנו לנו:כי "מבדיקה שעשינו התברר לנו ששלטי חוצות שעולים בירושלים עם דמויות נשיות, מועדים להשחתה. לכן החלטנו לעלות עם שילוט הסרט שבו לא מופיעה הגיבורה. בבני ברק ישנו איסור על פרסום דמויות נשיות". עיריית ירושלים ציינה בפנינו כי היא "אינה שמה הגבלות על פרסום נשים בשלטי חוצות ואינה קשורה לפרסומים".

עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, אמר: "קשה לאמוד את הנזק שהכניעה לקנאי הדת גורמת ליהדות. לסדרת הספרים והסרטים 'משחקי הרעב' יש מאות אלפי מעריצים בקרב בני הנוער והצעירים בישראל ודמותה של קטניס היא סמלה של הסדרה, סמל של נשיות שיוויונית בוטחת בעצמה, מנהיגה. הרעיון לפרסם את הסרט בלי דמותה של קטניס שווה ערך לאפשרות לפרסם את סרטי '007' בלי תמונתו של ג'יימס בונד. חייבים להבהיר שבין צנזור דמותה של קטניס לבין היהדות אין שום קשר. הטירוף הזה אינו יהדות. זו סטיה שהתפתחה ממנה, משניאה אותה על הצעירים וגורמת לה נזק שלא יתואר".

וכך הגיבו בטוויטר: 


"ג'יי לו הוסרה מפרסומות ל'משחקי הרעב' בירושלים כדי להציל גברים מתמונות 'גסות'. ברצינות" (אמנדה בסלר)


"הדמות הראשית הוסרה מכרזות הסרט בגלל שהיא אישה. בירושלים, לא בטהרן"  (העיתונאי אלכס מקלינטוק)


"הסעודיזציה של ישראל: ג'ניפר לורנס הוסרה מכרזות 'משחקי הרעב' בירושלים" (csdickey)


"ברצינות?!" (אורלנדו ג'ונס)