בניסיון להציג את "אכזריות המערב" לתושבי המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, החליטו פקידים בכירים בממשל הסיני להפיץ באמצעות סוכנות הידיעות הלאומית Xinhua תמונות זוועה שנלקחו, לכאורה, מהוצאה להורג שהתקיימה בארצות הברית. 38 התמונות שנחשפו באתר הסוכנות הציגו נערה צעירה שנקשרת לכיסא ומקבלת זריקה קטלנית בזרועה הימנית. התמונות האחרונות מציגות את הנערה רועדת מכאבים במשך דקות ארוכות עד מותה.

אלא שבדיקה מהירה הבהירה כי התמונות הקשות אינן קשורות לאכזריותה של ממשלת ארה"ב או למערב בכלל. החומרים הגיעו מאתר פורנוגרפי קשה בשם "זריקה קטלנית", שמספק לגולשיו תמונות התעללות קשות בדרך קבע. לא מדובר בפעם הראשונה שבה הסינים נופלים קורבן למידע מפוברק. בשנה שעברה פורסם באחד האתרים המובילים במדינה, People's Daily כי קים ג'ונג און, מנהיגה של צפון קוריאה נבחר לגבר הסקסי ביותר בעולם בשנה שעברה. מאוחר יותר הסתבר שהידיעה התבססה על דיווח באתר הסטירה The Onion.

הוצאה להורג מפוברקת (צילום: מתוך שידורי הטלוויזיה הסינית)
רגע הזרקת הרעל | צילום: מתוך שידורי הטלוויזיה הסינית
סין עצמה היא פחות או יותר המדינה האחרונה בעולם שיכולה להטיף נגד אכזריות של הממשל. כמות ההוצאות להורג שבוצעו במדינה שוות ערך למספר ההוצאות להורג שבוצעו במדינות העולם כולו יחד. ישנן כל כך הרבה עבירות שדינן מוות עד שתכנית טלוויזיה מיוחדת במחוז הנאן במדינה הוקדשה להם. במסגרת התכנית (ששודרה בשעות הפריים טיים של יום שבת) ראיין המנחה את הנידונים למוות דקות ספורות לפני ביצוע גזר הדין. המרואיינים בכו, שלחו הודעות פרידה למשפחה ולחבריהם ולבסוף הובלו לחדר צדדי בו סיימו את חייהם. 

>> מטנפים כל הדרך אל הבנק: המנחים העשירים בטלוויזיה
בואו לפייסבוק שלנו