ג'וש אוסטרובסקי הוא קומיקאי מוכר למדי בניו יורק. לא בטוח ששמעתם את שמו עד עכשיו, אבל יש סיכוי לא רע שנתקלתם בשם הבמה המוכר שלו. אוסטרובסקי הוא ה"Fat Jew".


אוסטרובסקי היה בעברו וככתב בערוץ !E וראפר ב-Team Facelift ("קבוצת מתיחת פנים") – להקה שהמוזיקה שלה הוכתרה פעם ע"י ה"ניו יורק פוסט" כשילוב בין הווט טאנג קלאן לברברה סטרייסנד. כשהלהקה התפרקה החל אוסטרובסקי להתמקד בקריירה הקומית שלו והפך במהירה לכוכב רשת בזכות חשבון האינסטגרם המשעשע שלו, שמחזיק היום 5.7 מיליון עוקבים. הוא החל להופיע בערוץ הטלוויזיה של "בלומברג", יצר קמפיינים ל"וירג'ין" ול"בורגר קינג" והשיק תכנית רדיו ב"אפל". הוא חתם על חוזה לפיתוח סדרת טלוויזיה עם "קומדי סנטרל", היו דיבורים על ספר. הכל הלך לאוסטרובסקי. לפני כשבוע הגיעה הפריצה האחרונה בקריירה של הקומיקאי כשחתם על חוזה ייצוג עם סוכנות CAA (שמייצגת בין השאר את ג'ורג' קלוני וג'ניפר אניסטון). אלא שמכאן הכל התחיל להידרדר.

החוזה עם CAA הרתיח כמה קומיקאים שמחזיקים בבטן מלאה על היהודי השמן. אלה החלו להאשים אותו בפלגיאט ובגניבת בדיחות. דבון מגווד פירסם מכתב פתוח לאוסטרובסקי לאחר שהאחרון פירסם בדיחה שלו על ססיל האריה מבלי לתת קרדיט:

"מתחיל להתלבש כמו אריה. ככה השוטרים ידעו שאם הם יהרגו אותי, לבנים ינקמו את מותי"

I'm not one to get involved, but there is a tremendous amount of outrage about this lion, maybe our energy should be focused elsewhere? OH MY GOD I ACTUALLY THINK I JUST SAID SOMETHING SLIGHTLY SERIOUS OK BACK TO DICK JOKES AND STUFF (@davonmagwood)

A photo posted by thefatjewish (@thefatjewish) on

הסופרת מאורה קווינט פירסמה פוסט בפייסבוק נגד אוסטרובסקי וקראה למעריציו להפסיק לעקוב אחריו ברשתות החברתיות. "כל הקריירה שלו מבוססת פשוט על גניבת בדיחות מטאמבלר, טוויטר וכו'", כתבה קווינט. "הוא מתפרנס מהעבודה הקשה של אנשים אחרים. אם אתם עוקבים אחריו באינסטגרם ובטוויטר, תפסיקו. לא תתגעגעו לחתיכת חרא הזה, אני מבטיחה".

For those of you who don't know, this guy, The Fat Jew is someone whose entire career is simply stealing jokes from...

‎Posted by Maura Quint on‎ שבת 15 אוגוסט 2015

כשהפוסט של קווינט צויץ בטוויטר ע"י פאטון אוסוולט הוא זכה לגל נוסף של תגובות מקומיקאים נפגעי-אוסטרובסקי.

"כמו שאמר פעם יהודי שמן: 'יש לי חלום'"

"הי חבר'ה, פט ג'ו פתח ארגון פוליטי. הוא קורא לו דאע''ש"

"פט ג'ו חתם עם CAA. הם יבקשו ממנו רעיונות והוא יגיד 'כן, יש לי מלא', ואז יפתח בסתר את טוויטר"

"פט ג'ו יהיה כאילו 'הספר שכתבתי יוצא בחודש הבא'"

"המנהלים של קומדי סנטרל קוראים תסריט של פט ג'ו: 'זה מילה במילה תסריט של הפיילוט של 'פרייז'ר'". פט ג'ו: 'אז...?'"

"מבחינתי מה שמצחיק בפט ג'ו זה לא הבדיחות הגנובות שהוא מפרסם, אלא הדרך שבה הוא מפרסם אותן"

ההתפתחות האחרונה בסיפור הגיעה עם הודעה מקומדי סנטרל על כך שהתסריט שהציע אוסטרובסקי נפל "כבר לפני כמה חודשים", ושאין לערוץ תכניות נוספות עם אוסטרובסקי. קשה להגיד שהקומיקאים הצטערו בשבילו.

"עכשיו אני מרגיש רע כי פט ג'ו לא גנב ממני. אני חייב לשפר את האינסטגרם שלי"

סיפורי גניבות חומרים הן עניין נפוץ בעידן הרשתות החברתיות. גם בישראל הואשמו לא פעם כוכבי רשת בגניבה. זה קרה, למשל, לגיא גולד (יותר מפעם אחת):

ולחנוך דאום (יותר מפעם אחת):

היוש חנוך דאום - Hanoch Daum, בדרך כלל אני לא עושה את זה, כי יש משהו מאוד חמקמק בכל מה שנוגע ל"זכויות יוצרים" ברשתות החב...

‎Posted by Raz Tsipris on‎ יום שלישי 27 ינואר 2015

דאום חטף מקלחת של שיימינג ברשתות והחל להקפיד על מתן קרדיטים בציוציו, ושמר על מקומו כטאלנט מבוקש למדי. בניגוד לפט ג'ו, את היהודי הזה אף אחד עוד לא עצר.