אתמול לפני 39 שנים יצאה ישראל באחד מהמבצעים הצבאיים הנועזים בתולדותיה: מבצע "כדור הרעם", שנודע לימים גם כ"מבצע אנטבה" וכ"מבצע יונתן". במסגרת המבצע יצאו כוחות מובחרים מחטיבות גולני והצנחנים, לצד סיירת מטכ"ל, לשדה התעופה באוגנדה, על מנת לחלץ 105 אנשים (רובם ישראלים) שנפלו בשבי טרוריסטים אשר חטפו את טיסת אייר פראנס מתל אביב לפריז.

את ההחלטה על היציאה למבצע קיבלו ראש הממשלה יצחק רבין ושר הביטחון שמעון פרס. על המבצע פיקד בשטח דן שומרון (אז קצין חי"ר וצנחנים ראשי ולימים הרמטכ"ל), כשלצידו מתן וילנאי, אורי שגיא, מפקד חיל האוויר בני פלד, האלוף יקותיאל אדם ואחרים. בראש כוח הפריצה עמד יוני נתניהו, מפקד סיירת מטכ"ל ואחיו של בנימין נתניהו, שנפל במהלך המבצע.

גרסת האנימציה של סיפור המבצע נעשתה על ידי פרויקט "Zionism in Animation" ("ציונות באנימציה") של חברת ההפקה הירושלמית "רוגטקה". הפרויקט מבקש לספר את סיפורה של הציונות באמצעות סרטוני אנימציה קצרים. הסרטון על מבצע אנטבה מלווה בקולותיהם של אחדים מהלוחמים שהשתתפו בלחימה, ובהם יפתח עתיר רייכר ואמיר עופר. זה הסרטון השני בפרויקט, המצטרף לסרטון שסיפר על הקמת המדינה העברית. אנשי "רוגטקה" מתכננים לא פחות מ-100 סרטונים במהלך הפרויקט, כך שיש לנו עוד למה לחכות.