קוובנזנה וואליס (צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL)
נטפלים לקטנים מהם. קוובנזנה וואליס | צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL
אם סת' מקפרלן אי פעם ייצא מהבית שוב, כדאי שיישלח פרחים למי שמנהל את עמוד הטוויטר של מגזין הסאטירה "The Onion". יוצר "איש משפחה", שהנחה את טקס האוסקר אתמול, זכה לביקורות קשות במיוחד בעקבות השימוש בבדיחות גזעניות וסקסיסטיות לאורך הלילה. בדיוק כשנראה היה ששום דבר כבר לא יציל אותו מהלינץ' התקשורתי, הגיע הציוץ שהפך לשיחת היום ברשת.

"כל האחרים מפחדים להגיד את זה, אבל קוובנזנה וואליס היא קצת זונה, נכון?", צייץ המגזין שעה קלה לאחר סיום הטקס, כשהוא מכוון את העקיצה אל הכוכבת בת ה-9 של "חיות הדרום הפראי". לאורך השנים התפרסם המגזין בזכות ההומור האגרסיבי והלא מתפשר שלו, שהקנה לו הרבה מאד מעריצים ברחבי העולם. אלא שהפעם נראה היה משדובר בבדיחה אחת יותר מדי.

שעה לאחר פרסום הציוץ, מישהו במערכת התעשת והחליט למחוק אותו, אבל הנזק כבר נעשה. הפרסום גרר מאות ציוצים נזעמים של גולשים המומים. "פרסמו את שמו של הכותב", נכתב באחד מהם, "תנו לו לנסות להגן על ההתקפה המתועבת הזאת על ילדה", "אם הם היו כותבים את זה על סורי קרוז, תהיו בטוחים שכל הצוות שלהם היה יושב היום בלשכת האבטלה", ציין גולש אחר. במהרה הגיע הסיפור גם אל אתרי הבידור הגדולים בעולם, והפך לסערה תקשורתית.

בעקבות האירוע החליט מנכ"ל "The Onion", סטיב האנה, החליט לפרסם הודעת התנצלות אישית לקוראי המגזין. בהודעה נכתב: "קוראים יקרים, בשם כל הצוות אני רוצה להביע את התנצלותי בפני קוובנזנה וואליס והאקדמיה לקולנוע על הציוץ שפורסם הלילה. זה היה גס ופוגעני – שלא לומר לא מתאים להתחייבות של המגזין לפארודיה וסאטירה"

"אף אדם לא ראוי להיות קורבן להערה חסרת טעם וחסרת הומור, המחופשת לסאטירה", ממשיך האנה ומסביר, "הציוץ נמחק כעבור שעה מפרסומו. גיבשנו הנחיות ברורות והדוקות לניהול החשבון כדי לוודא שטעויות מהסוג הזה לא יתרחשו יותר. בנוסף אנו נוקטים בצעדים מידיים כנגד האנשים שאחראים לנושא. גברת וואליס, את צעירה ומוכשרת וראויה ליותר מזה. כולנו כאן מצטערים מאד על מה שקרה".

הציוץ של the onion
הציוץ המקורי
וואליס עצמה לא טרחה להגיב לשערוריה, אבל כמו במקרים דומים בעבר, יכול להיות שהיא רק תשחק לטובתה. מועמדות לאוסקר בגיל 9 וזיהוי כקרבן תקשורתי? תהיו בטוחים שמישהו כבר מנצל את כל אלה כדי לסגור לה כמה תפקידים שווים במיוחד.

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו