בעלי חיות מחמד מרגישים לא פעם שהכלב או החתול שלהם מבינים אותם טוב יותר מכל הולך על שתיים. לפעמים הם אפילו משוחחים איתם, אבל מה היה קורה אם הם היו יכולים להשיב? סדרה אינטרנטית חדשה שעלתה לאוויר בחודש האחרון מנסה להציג את הדרך שבה הכלב שלכם היה אמור לייעץ בענייני דייטינג, בחירות בעניינים מקצועיים או כל סוגיה אנושית סבוכה אחרת שחשבתם שאי אפשר לדון עליה עם חבר הכי טוב.

בפרק הראשון של Dog Talk מספר הבעלים, אותו מגלם השחקן דני זהבי, לכלב שלו על הדייט הראשון שהיה לו לפני יומיים ומתייעץ עמו לגבי הצעד הבא. הכלב בתגובה, צועק עליו שהוא סמרטוט ושעליו להתקשר לבחורה והתוצאה...לא מוצלחת במיוחד. בסופו של דבר כל האינטרקציה המשעשעת הזאת נעשית בשביל השורה התחתונה: "כלב – חרא של יועץ זוגיות. יופי של חבר." או במילים אחרות: בואו לאמץ.

dog talk (צילום: צילום מסך מתוך Youtube)
אולי תמצא אהבה אם תפסיק לדבר לחיות | צילום: צילום מסך מתוך Youtube
הסדרה נוצרה ביוזמתו של הבמאי והיוצר טל אלמוג, שבאופן משעשע הוא בעליהם הגאה של חברת הפקות בשם 'מיצי הפקות', וגם של שני כלבים וחתולה. "כל מי שיש לו חיית מחמד מוצא את עצמו מדבר איתה מדי פעם. פתאום שמתי לב שאלו הופכות להיות שיחות של ממש, ועלה לי הרעיון לצלם מעין פינת יעוץ עם כלבים". מעבר להיותה משעשעת, מה שמייחד את הסדרה הזאת ביחס לז'אנר סרטי החיות המדברות, הוא שיש גם מטרה מאחוריה: "קיימים סרטונים רבים ברשת של חיות מחמד מדברות, אבל רובן משמשות לצרכי בידור בלבד. את הסדרה הזאת החלטתי למנף למטרה טובה. חיפשתי עמותה גדולה שאוכל לשתף עמה פעולה ופניתי ל-SOS".

בכל אחד מהפרקים של הסדרה יככב כלב מהעמותה שמחפש בית ובסופו יינתנו פרטי האימוץ שלו. גם אם אותו כלב כבר יאומץ, עדיין תוכל העמותה להפנות את המאמצים לכלבים אחרים. וכך, הפכה "Dog Talk" לסדרה הראשונה בעולם בה כלבים מתגייסים למען אימוץ כלבים. "ברור לי שאף אחד לא יחליט לאמץ כלב מצפייה בסרטון אחד. ההחלטה לאמץ היא בדרך כלל תהליך ורצף של אירועים: רואים כלב אחד ברחוב, אחד אצל חברים, ולאט לאט מתגבש הרצון. גם אם הסדרה תהיה רק אחד מהגורמים שבסוף יביאו להחלטה לאמץ, אהיה מסופק." הוא מסביר.

כרגע יש בתכנון כבר עוד שני פרקים באופק, בהם כמובן ישתתפו כלבים שונים עם קולות שונים ובעלים שונים. התסריט לפרק הבא כבר כתוב, והוא מציג בחורה ש"חופרת" לכלב שלה על הדייט שלה. בנוסף, הסדרה היא אחת מ-3 הפיינליסטיות המועמדות לזכייה בתקציב נוסף מ"קרן בקטנה", המעניקה תקציבים לפרויקטים תרבותיים וחברתיים קטנים ועוזרת להוציא אותם לפועל. הזוכה יוכרז בחודש הבא, ועד אז נחזיק אצבעות לטל ולכלבים של SOS.