מאבדת את זה

אין תמונה
אוברי פלאזה בביצוע חדש ללוליפופ
קומדיות סקס אמריקאיות (או בכלל) מוצגות כמעט תמיד מנקודת מבט גברית. חנונים קלאמזיים וחסרי מזל יוצאים למסע עמוס תהפוכות ומבוכות, רק כדי לגלות שהדבר האמיתי בדרך כלל לא תואם את מה שחלמו עליו. באייטיז זה היה מרומז, היום הולכים עם הפנטזיות הרבה יותר רחוק, אבל עד קיץ 2013 אף אחד לא חשב להפוך את הסדר. במקום בלונדינית לוהטת מקבוצת המעודדות, בלונדיני מקבוצת הפוטבול. במקום חנון ממושקף ונחבא אל הכלים, חנונית ממושקפת בלי מחסומים שמחליטה לאבד את הבתולים. פתאום כל הז'אנר הצפוי הזה מקבל סוג של טוויסט מקורי שכל כך חסר לנו בקולנוע השנה.

אל תבינו לא נכון, "The To Do List" הוא ממש לא מאסטרפיס. הביקורות לא מזהירות ואפילו בדירוג הגולשים של IMDB  זוכה הסרט לציון נמוך (5.9). אבל כל אלה לא מונעים מהסרט הקטנטן הזה (1.5 מיליון דולר תקציב) לקבל מנה של יחסי ציבור, שלא הייתה מביישת סרטים של 200 מיליון דולר. רוב תשומת הלב מוקדשת לאוברי פלאזה ("סקוט פילגרים נגד העולם", "מחלקת גנים ונוף"), כוכבת הסרט. פלאזה שייכת לדור חדש של כוכבות קומיות לצד קריסטן וויג ומליסה מקארתי, שכובשות בסערה את התעשייה. הסגנון ישיר ולא מצונזר (כולל בראיונות לקראת הסרט שבהם הצליחה להביך אפילו את קונאן) והגישה היא לעשות כל מה שכוכבים גבריים עושים. הוסיפו לזה את העובדה שלשם שינוי מדובר גם בבמאית אישה (מגי קארי) וקיבלתם את כל הסיבות לתת לקומדיה הזאת צ'אנס.

והרי החדשות

לא רק טריילרים נוטים להצטבר פתאום במכה אחת תוך זמן קצר. השבוע האחרון היה עמוס בחדשות שראויות כל אחת להתייחסות של כבוד משלה עצמה. הנה מבזק מהיר:

טרור בחלל: היסטריה, אין דרך אחרת לתאר את מה שהטריילרים ל"כוח משיכה" של אלפונסו קוארון עושים לרשת בימים אלה. שני קליפים קצרים ומעוררי אימה שמעבירים תחושה של סרט כמו שמעט מאד סרטוני קידום הצליחו לעשות בשנים האחרונות. עכשיו השאלה היא אם כל מה שמצפה לנו שם הן שעתיים שלמות של אסטרונאוטים מבוהלים מתנגשים בשברים?

באטמן VS סופרמן: זוכרים שסיפרנו כאן בשבוע שעבר שהאיחוד של שני גיבורי העל הגדולים בסרט הבא של סופרמן, מבוסס על קומיקס בו השניים נאבקים זה בזה? עכשיו כבר מאשרים את הדברים גם בוורנר. העטלף ואיש הפלדה לא יילחמו כתף אל כתף, אלא זה בזה ב-2015.

שובו של הוודי: "Blue Jasmine", סרטו האחרון של וודי אלן הוא ה-45 במספר שלו. בשלב הזה הוא כבר לא ממש מתרגש משום דבר שכותבים או אומרים עליו (לטקס האוסקר של 2011 בו זכה בפרס התסריט, אפילו לא טרח להגיע), אבל המבקרים לא מפסיקים לרייר על הדרמה החדשה. מבקר העל הבריטי דייויד תומסון, אפילו הולך רחוק עד כדי הכתרתה לסרט הטוב ביותר של אלן עד היום.

הו רומיאו: עברו כבר כמעט חמש דקות שלמות מאז שמישהו ניסה לייצר גרסה חדשה לסיפור האהבה קורע הלב של וויליאם שייקספיר. ג'וליאן פלווס, היוצר של "דאונטון אבי" כתב תסריט חדש לסיפור המוכר, לפיו שני האוהבים מוכי הגורל מגיעים מצוידים בכוחות על טבעיים. כאילו שזה מה שהיה חסר לרומיאו ויוליה, להפוך לגרסת המשך של "דמדומים". מצד שני, הקאסט כל כך טוב שקשה לראות את זה נכשל.

אדריאן!: מה עושה במאי צעיר שהסרט הראשון שלו זוכה להצלחה עולמית ענקית? במקרה של ריאן קוגלר ("תחנת פרוטוייל") התשובה היא: ביזאר. סרטו הבא של קוגלר צפוי להיקרא "Creed", ואם זה מצלצל לכם מוכר, אתם לא טועים: מדובר בספין אוף ליריבו הגדול של רוקי בלבואה. הסרט יתמקד בנכדו של קריד, שהמנטור שלו הוא לא אחר מאשר סילבסטר סטאלון המזדקן.

הקאמבק של סטאר וורז: עזבו אתכם מהספקולציות על תפקידם של כוכבי הסדרה המקורית בטרילוגיה החדשה, עזבו גם את אינספור השמועות על מי שיגלמו את הגיבורים החדשים. החדשה הכי מרעישה מהגלקסיה הרחוקה רחוקה היא שובו של ג'ון וויליאמס, המלחין הכי מעוטר בתולדות הקולנוע והאיש מאחורי הפתיח ההיסטורי של הסדרה, "מארש האימפריה" ועוד עשרות מנגינות שזמזמתם לעצמכם לאורך השנים.

 

שוברי קופות

"וולברין" נעץ את טפריו בראש רשימת הסרטים הרווחיים של השבוע, אבל לא לפני שגרם סוג של אכזבה לאולפני פוקס. הציפיות המוקדמות של האולפנים דיברו על סופ"ש של 85 מיליון דולר, לאחר מכן הן התמתנו ל-65, אבל מספרי הקופות בצפון אמריקה התייצבו על 55 מיליון "בלבד". בכל סופ"ש אחר זה היה הישג מרשים מאד, אלא שוולבי היה הסרט הגדול החדש היחיד שעלה השבוע, יתרון נדיר בלו"ז הצפוף של הקיץ שלא ממש נוצל. נפילה גדולה מדי במספרים של שבוע הבא עשויה לגרום לו שלא לכסות את ההוצאות. ואתם כבר יודעים לאן הולכים סרטים כאלה בהוליווד.

בהיעדר מנצח גדול, קיבלנו כמה מנצחים קטנים. את הראשון שבהם כבר הכרתם קודם לכן. "The To Do List" של אוברי פלאזה הוצג במספר מצומצם של אולמות בצפון אמריקה, מה שלא מנע ממנו לכסות את התקציב ולהתחיל לייצר רווחים לאולפני CBS כבר בסופ"ש הראשון. אבל ההפתעה הגדולה באמת הגיעה מכיוונו של "Blue Jasmine", שהוצג בשישה אולמות בלבד וגרף ממוצע הכנסות של 102 אלף דולר בכל אחד. הפתיחה הטובה ביותר לסרט של אלן מאז ומעולם.

טריילר השבוע

אחרי שהכרתם כמה מהסרטים הבולטים שיוצגו השנה בפסטיבל טורונטו, הגיע הזמן להציץ לאחד הסרטים שינסו להגיע מתחת לרדאר ולתפוס את תשומת ליבו של הקהל. אחרי הגרסאות הקולנועיות וסדרת הטלוויזיה האמריקאיות, מסתבר שגם לספרדים יש חניבעל משלהם. בסרט החדש ("קניבל") הוא מופיע בדמותו של חייט מדופלם בעיר גרנדה, שמנהל חיים מקבילים בהם הוא רוצח חסר רחמים בעל תאווה לבשר אדם. חייו "הפסטורליים" משתנים כשאישה מסתורית לא פחות נכנסת לחייו. הטריילר מציג דקה וחצי שממש לא מומלץ לראות בחושך.

הטוב, הרע והמכוער

הטוב: אז "20,000 מייל מתחת לפני הים" כנראה ירד לטמיון סופית, לפחות בשלב זה, אבל זה לא אומר שדייויד פינצ'ר מתכוון להיעדר מחיינו עוד זמן רב. פינצ'ר אישר השבוע סופית שסרטו הבא יהיה עיבוד לרב המכר הגדול ביותר של השנה החולפת (לא כולל "50 גוונים של אפור"): Gone Girl. רוזמונד פייק ("ג'ק ריצ'ר") ובן אפלק יככבו.

הרע: מוכנים או לא, אדי מרפי מנסה שוב להחיות את "השוטר מבברלי הילס 4". כרגע נראה שהוא גם יצליח. אקסל פולי פשוט לא רוצה לפרוש.

 

המכוער: טוב, אולי לא מכוער, אבל בטח ביזארי לחלוטין. "Nymphomaniac" של לארס פון טרייר ממשיך לשחרר דוגמיות קטנות למה שעומד לקראת על המסך הגדול. את הטיזרים הקריפיים תוכלו לראות למעלה. בשביל התמונה הלא מצונזרת, תצטרכו לחפש ברשת בעצמכם.

>> בואו לפייסבוק שלנו