דומיניק שטראוס-קאהן היה אחד מהפוליטקאים האהודים ביותר בצרפת ומועמד מבטיח לנשיאות, עד שבשנת 2011 עמד במרכזה של פרשה סוערת שהדירה אותו מהחיים הציבוריים. שטראוס-קאהן נעצר בארצות הברית בחשש לכליאה ותקיפה מינית של חדרנית במלון בו הוא שהה. התיק נסגר באותה שנה והוביל לתלונות נוספות, כולן נסגרו אף הן.

עוד במהלך הפרשה הצהיר הבמאי אבל פררה ("פקד מושחת") שהוא מתכנן לצלם סרט שמתבסס על סיפור חייו של שטראוס-קאהן. לצילומי הסרט גייס את ז'ראר דפארדיה ("החיים בורוד") לתפקיד הראשי ואת ז'קלין ביסט ("רצח באוריינט אקספרס") לתפקיד אשתו באותה תקופה, אן סינקלייר. הליהוק המקורי לתפקידה של סינקלייר היה של המועמדת לאוסקר בעבר, איזבל אדג'ני. השחקנית פרשה במהלך הצילומים משום שהרגישה כי מדובר בסרט פולשני שחודר לתוך המרחב האישי של שטראוס-קהאן וסינקלייר, וזאת למרות שדמויות הסרט נקראו בשמות אחרים, כביכול כדי להבדיל אותן מהסיפור המקורי. השמות הגדולים והסיפור המוכר לא עזרו להצלחתו של הסרט. אף מפיץ צרפתי לא היה מעוניין לקנות את "Welcome to New York" והסרט תוכנן לצאת ישירות לדי. וי. די. ולאינטרנט. השבוע הוצג הסרט לראשונה לעיתונאים ואנשי תקשורת בקאן, שלא במסגרת הפסטיבל המפורסם, ממנו נדחה.

 
Exclu Télérama.fr : Welcome to New York, d'Abel... by Telerama_BA

בכך לא נגמרו הצרות של הסרט. סינקלייר, שהתגרשה משטראוס-קהאן בשנת 2012, התלוננה על הדרך בה היא מתוארת בסרט. "הכותבים והמפיקים של הסרט מציגים את הדרך בה הם רואים יהודים וכסף", אמרה. סינקלייר אף גובתה על ידי שני עיתונים גדולים. ב" Hollywood Reporter" כונה הסרט "קולני", בעוד העיתון היומי הצרפתי, "לה מונד" טען שבדרך הטיפול בדמותה של סינקלייר ניכרים מאפיינים אנטישמים והציע לעורכי דינו של שטראוס-קאהן להכין את כתב התביעה. פררה, הכחיש את האשמות וסיפר שהוא בעצמו גודל על ידי יהודייה.