הסרט על יגאל עמיר מגיע לפסטיבל הקולנוע בטורונטו: הסרט העלילתי הישראלי "ימים נוראים" על רוצח ראש הממשלה ישתתף בפסטיבל הקולנוע היוקרתי בקנדה. הסרט מועמד לעשרה פרסי אופיר ואם יזכה בו הוא יהיה הנציג של ישראל באוסקר האמריקני. את יוצרי הסרט תלווה בטורונטו דליה רבין, ביתו של ראש הממשלה שנרצח.

"ימים נוראיים" עדיין לא הוקרן באף מסגרת רשמית והוא יוצג לראשונה פסטיבל טורונטו.

יגאל עמיר (צילום: אריאל שליט ל-AP)
יגאל עמיר בבית המשפט | צילום: אריאל שליט ל-AP

הסרט שביים ירון זילברמן שכתב אותו יחד עם רון לשם הוא מותחן פסיכולוגי העוקב אחר האירועים שהובילו לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. לדברי יוצריו, הסרט חושף לראשונה את מסעו של הרוצח בשנה שקדמה לרצח, דרך הכוחות החזקים שפעלו עליו ועודדו אותו, הן במישור הפוליטי והדתי, והן במישור המשפחתי והאישי. זהו דיוקן נפשי של מתנקש פוליטי שמבקש לרצוח את הדמוקרטיה, ודיוקן של חברה שסועה.

את עמיר מגלם השחקן יהודה נהרי הלוי ואת אמו גאולה מגלמת ענת רבניצקי. את אחיו של יגאל, חגי עמיר שהורשע בקשירת קשר לרצח מגלם יואב לוי. סיון מסט מגלמת את מרגלית הר שפי שהורשעה באי מניעת פשע ואת שלמה עמיר, אביו של יגאל מגלם אמיתי יעיש בן אוזיליו.

אל תפספסו את ועידת המשפיעים 2019! בואו לראות את נבחרת הכתבים המובילה בישראל במפגשים יוצאי דופן, פנים אל פנים עם האנשים המשפיעים במדינה. >>> מהרו להירשם עוד היום