כח משיכה (צילום: גלובוס גרופ)
"הכל אפקטים והאפקט עלינו קטן מאד" | צילום: גלובוס גרופ
תשעת המועמדים בקטגוריית "הסרט הטוב ביותר" באוסקר יידעו בעוד 10 ימים מי מהם ייכנס לדפי ההיסטוריה לנצח. בהמשך למגמה המסתמנת מהשנים האחרונות, גם ב-2013 ניכרת הסכמה בין האקדמיה לבין המבקרים לגבי איכות המועמדים. באתר הביקורות הנחשב Metacritic זוכים כולם לקונצנזוס מכריע, חלקם כמעט מוחלט מתוך סך כל הביקורות החיוביות ("הזאב מוול סטריט"-  75, "פילומנה" - 76, "קפטן פיליפס" - 83, "מועדון הלקוחות של דאלאס" - 84, "נברסקה" - 86, "היא" - 90, "חלום אמריקאי" - 90, "כוח משיכה" - 96 ו-" 12 שנים של עבדות" עם 97).

אין תמונה
"במקום זוועות, טריקים למצלמה"
אבל לצד השבחים הרבים, היו גם השנה מי שהצליחו למצוא את הצד השלילי בסרטים המובילים. "הסרט הזה מרגיז מכל הסיבות הלא נכונות", כתב וינס מנסיני מ-Film Drunk על דרמת העבדים עטורת השבחים '12 שנים של עבדות' של סטיב מקווין. "הוא מוריד את הזוועות לרמה של טריקים למצלמה". גם מבקרים אחרים הביעו את מורת רוחם מהאופי האמנותי של הסרט, שפוגם לטענתם באמינות ובעוצמה של האירועים המתוארים.

קפטן פיליפס
"המדריך לחטיפה למטומטמים"
גם "כוח משיכה", הסרט המרשים ביותר ויזואלית של השנה, לא הצליח להימנע מביקורות מושחזות במיוחד. "הצפייה ב'כוח משיכה' מרגישה לעיתים קרובות כמו מסע הכנה ארוך במיוחד למתקן סיור החלל בדיסנילנד, מבלי שניתנת לנו האפשרות לעלות עליו", כתב בן קניגסברג מ-A.V Club. "האפקטים הם הכל והאפקט שלהם עלינו קטן מאד", מסכים ניק מקארת'י מ-Slant. היוצרים של "קפטן פיליפס" היו בוודאי מעדיפים את זה על פני "זה המדריך של הוליווד לחטיפה למטומטמים", שכתב המבקר ניק שייגר ב-Voice Village. אאוץ'.

עוד כתבות בערוץ התרבות:

מי תובע 25 מיליון דולר מליאונרדו דיקפריו?
הבהלה לזהב: סופרים לאחור לקראת אוסקר 2014
ג'יי קיי רולינג, מאחורייך: הרומן החדש של הקרדשיאנס

אין תמונה
"כולם בדיכאון"
"הסיפור הזה צנום מדי בשביל שעתיים על המסך", קובע מיק לה-סייל מ"הסן פרנסיסקו כרוניקל" בביקורת על "היא" של ספייק ג'ונז, "הקצב עגמומי, זה נראה כאילו כל מי שנמצא לפני ומאחורי המצלמה נמצא בדיכאון". קית' אוהליך מהניו יורק טיימס לא ריחם גם על "נברסקה" של אלכסנדר פיין כשכתב: "יש כאן שיעור בניצול סנטמינטלי של דרומיים. זה כמעט תמיד מחורבן, בין אם זאת הדחייה של יוצר הסרט מהגיבורים שלו או סתם האסתטיקה הירודה".

את הביקורות על האופי השערורייתי של "הזאב מוול סטריט" כבר שמענו הרבה בחודשים האחרונות, אבל כשאפילו "פילומנה" הקטן ומחמם הלב זוכה ל"שבחים" כמו "שעמום חסר תחכום", מבינים שאף אחד כנראה לא חסין.