הנסיך הירוק (צילום: יח"צ yes דוקו)
מרגל בצמרת. מתוך "הנסיך הירוק" | צילום: יח"צ yes דוקו
עונת הפרסים של הוליווד רק התחילה, אבל ביוטה הקרירה יש כבר מי שמסמנים את הסרטים שעליהם נדבר בשנה הבאה. פסטיבל סאנדנס היוקרתי פרסם אתמול את התכנית שלו לפסטיבל ה-30 במספר שייערך בין ה-16 ל-26 בינואר בסולט לייק סיטי, וחשף שערב הפתיחה יכלול גם הצגת בכורה עולמית של סרט ישראלי חדש.

"הנסיך הירוק" בבימויו של נדב שירמן יפתח את קטגוריית ה-World Cinema Documentary (המוקדשת לסרטי דוקו של יוצרים לא אמריקאיים), אחת מארבע התחרויות הרשמיות של הפסטיבל שישלחו נציג אחד לערב הפתיחה החגיגי. "הנסיך הירוק" הוא מותחן המגולל סיפור מטלטל שנחשף לפני שנה אודות בנו של אחד מבכירי תנועת החמאס, שפעל במשך למעלה מעשור כמרגל בשירות השב"כ. העלילה מתארת את מערכת היחסים בין המקור הפלסטיני לבין מפעילו ישראלי (קו שמזכיר במקצת את "בית לחם") ומתארת מציאות בלתי אפשרית של מי שחי על גבול הבגידה.

זהו לא הנציג הישראלי היחיד שיופיע בפסטיבל השנה. "הנסיך הירוק" יתחרה בקטגוריית הדוקו העולמית גם מול "לכודים ברשת", זוכה פרס השופטים בפסטיבל ירושלים האחרון. הסרט מציג הצצה ראשונה לסדנאות גמילה מהאינטרנט שנפתחו בסין, המדינה הראשונה בעולם שהכירה בהתמכרות לרשת כהפרעה קלינית, ודן בזכויות הילדים המאושפזים בהם בכפייה בפרט ובהיקף העולמי של התופעה בכלל. שוש שלם והילה מדליה ביימו יחד את הסרט.

שני הסרטים הופקו עבור yes דוקו בשיתוף הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה והם צפויים להתמודד עם 10 סרטים ממדינות אחרות, ביניהן: בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וקנדה.

>> בואו לפייסבוק שלנו