זה היה צריך לקרות מתישהו. לכל שבת יש מוצאי שבת ולכל משחק יש סוף משחק. סליחה, אבל צפויים לכם עוד מאה משחקי מילים כאלה עד סוף הכתבה. אבל העיקר וחשוב ביותר הוא שבסוף השבוע הרביעי להקרנתו, מישהו הצליח להדיח את "הנוקמים: סוף המשחק" מראש טבלת שוברי הקופות בארצות הברית. מי שעשה זאת הוא "ג'ון וויק 3", סרט האקשן החדש בכיכובו של קיאנו ריבס שזכה לביקורות טובות, ושהצליח לגרוף במחי סוף שבוע כ-57 מיליון דולרים בארצות הברית. 

ההכנסות של "ג'ון וויק 3" הפתיעו רבים. מותג הסרטים זכה, כאמור, להערת המבקרים כבר מהסרט הראשון, אולם הכנסותיו היו צנועות יחסית, והסרטים הקודמים בסדרה פתחו עם 14 מיליון ו-30 מיליון דולרים. גם תקציב ההפקה של "ג'ון וויק 3" מתגמד ביחס להפקת הענק המטורללת שהיא "הנוקמים: סוף המשחק". הסרט של ריבס עלה, על פי ההשערות, 55 מיליון דולרים, שהם כעין וכאפס לעומת 350 מיליון הדולרים שנדרשו, על פי ההערכות, להפקת "סוף המשחק".

ולא שיש מה לדאוג ל"סוף המשחק". הסרט הרביעי בסדרת "הנוקמים", ואקורד הסיום לסאגה הקולנועית של אולפני דיסני ומארוול, הכניס בסוף השבוע הרביעי להקרנתו 29.4 מיליון דולרים, וגרף עד כה יותר מ-770 מיליון דולרים בארצות הברית בלבד. במורד טבלת שוברי הקופות האמריקאית ניתן למצוא חשודים מתבקשים יותר כמו "פוקימון: הבלש פיקאצ'ו", שהכניס עד כה 94 מיליון דולרים בארצות הברית. הסכום הנאה הזה לא היה יכול לכסות בעצמו את עלות הפקת הסרט (ההערכה היא שמדובר בסרט שעלה כ-150 מיליון דולרים), ומזל, אם כך, שמסביב לעולם הכניס "פיקאצ'ו" כ-112 מיליון דולרים נוספים, מה שהופך אותו מכישלון להצלחה מאוד מתונה.

ובחזרה ל"הנוקמים". ביצועי סוף השבוע של הסרט גרמו לכך שעקף, בהכנסות המקומיות, את המתחרה הרציני שלהם לתואר הסרט הכי מצליח בכל הזמנים - "אווטאר" של ג'יימס קמרון. "אווטאר" הכניס 760 מיליון דולר בארצות הברית כמו איזה לוזר. שני הסרטים הללו, אגב, משתרכים בפער לא מבוטל מאחורי ענק ההכנסות של הברית: "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר", שהכניס יותר מ-936 מיליון דולרים במהלך הקרנותיו. 

בזירה הבינלאומית, לעומת זאת, "אווטאר" עדיין מושל בכיפה, ומוביל על קפטן אמריקה, האלמנה השחורה וכל הגאנג, וגם על ריי, פין, פו וצוות לוחמי חרבות האור מיקום "מלחמת הכוכבים". בשילוב הסכומים שהרוויח מסביב לעולם, "אווטאר" ניצב כעת על הכנסות של כ-2.8 מיליארד דולרים, שהם כ-173 מיליון דולרים יותר ממה ש"סוף המשחק" הכניס עד כה. האם מדובר בסכום שמארוול ודיסני יכולות להרוויח? נראה שכן, בטח כשלוקחים בחשבון ש"הנוקמים" צפוי להישאר באולמות הקולנוע בשבועות הקרובים. מצד שני, אם הסכום הגבוה ביותר שהסרט מכניס בימים אלה צנח מתחת ל-30 מיליון דולר וצפוי רק לרדת - זו לא תהיה מטלה פשוטה. כלומר, למרות התחזיות האביביות למדי, דרכו של "סוף המשחק" לתואר הסרט הכי מצליח בהיסטוריה אולי סלולה, אבל כמו בסרט עצמו, יתכן שיהיו לו כמה עצירות וזליגות בדרך.