פסטיבל סרטי הסטודנטים ה-16 יתרחש בסינמטק תל אביב בין ה-31 במאי וה-7 ביוני, ויארח אנשי קולנוע מרחבי העולם, ביניהם: האחים דארדן, לאו קראקס ("הנאהבים מפריז"), קים ג'י וון ("אני ראיתי את השטן") ומולי מלין סטנסגארד, עורכת סרטיו של לארס פון טרייר. האורחים יעבירו במסגרת הפסטיבל סדנאות בימוי ועריכה. סרטם של האחים דארדן "יומיים ולילה" (DEUX JOURS, UNE NUIT) יוקרן בבכורה ארצית בטקס פתיחת הפסטיבל, והוא אחד מהסרטים שייתחרו השנה בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן. הקרנת הסרט תיערך ב-31 במאי ב"גן הפסגה" ביפו, באירוע תחת כיפת השמיים. הסרט ייצא לאקרנים ב-12 ליוני.

הפסטיבל יכלול השנה 250 סרטים מ-40 מדינות וייערכו במסגרתו שלוש תחרויות: ישראלית, בינלאומית וים-תיכונית. הפסטיבל מדורג כאחד משלושת הפסטיבלים הטובים בעולם והגדול ביותר מסוגו, על פי האיגוד הבינלאומי של בתי הספר לקולנוע וטלוויזיה.

צמד האחים הבלגי, ביים עד היום מעל ל-60 פרוייקטים תיעודיים. בשנת 1987 ביימו את "Falsch", סרטם העלילתי הראשון באורך מלא. האחים זכו פעמיים בפרס "דקל הזהב", ב-1999 על "רוזטה" ובשנת 2005 עם סרטם "ילד". הם ינחו שתי סדנאות אמן במסגרת הפסטיבל בתל אביב, שבו יוצגו גם הקרנות חגיגיות של סרטיהם: "הבן", "הילד" ו"הילד עם האופניים".