אוי לא! זאת אומרת "אוי לא, מה ההורים שלנו יעשו עם המינוי שקנינו להם מראש לקולנוע לב", כי אחרי יותר מ-40 שנים של פעילות רצופה, וודי אלן יוצא להפסקה. בערך. אחרי השחרור של סרטו הבא, שאמור להגיע למסכים בסוף 2018, לא מתוכננים פרויקטים נוספים של אלן עד 2020, ואלה שתוכננו - מתקשים להשיג מימון.

סרטו הקרוב של אלן קרוי A Rainy Day in New York, "יום גשום בניו יורק", ומשתתפים בו ג'וד לאו, סלינה גומז, אל פאנינג וטימותי שאלאמה. אולם הסרט, שצילומיו הושלמו כבר בשנה שעברה, עמד כבר במרכזה של שערורייה זעירה בעקבות אישומי בתו החורגת, דילן פארו, שטוענת שאלן התעלל בה מינית לפני 26 שנים. כתוצאה מכך, חלק מכוכבי הסרט תרמו את השכר שקיבלו על הצילומים והודיעו שלא יעבדו יותר עם אלן. על פי הערכות התעשייה, אולפני אמזון ששילמו עשרות מיליוני דולרים על הזכות להפיץ את סרטיו האחרונים של אלן והפיקו לו גם את סדרת הטלוויזיה הנשכחת, Crisis In Six Acts (משבר בשש מערכות), מנסים להשתחרר כרגע מהחוזה שלהם עם הבמאי, גם אם יצטרכו לשלם לו פיצויים על הפרת העסקה.

אלן עובד ברצף מאז אמצע שנות ה-70, ומאז 1977 (!) שחרר מדי שנה סרט בכיכובו, כאלה שכתב להם את התסריט או כל קומבינציה של הנ"ל. העובדה שאמזון מהססים להמשיך את עבודתם איתו, וכן הסירוב של כמה מהכוכבים הגדולים בהוליווד - בהם גם אלה שכבר עבדו עם אלן בעבר - לעבוד עם הבמאי המוערך גרמו לכך שלראשונה מאז הסבנטיז, אלן לא עובד על פרויקט חדש, ושנת 2019 יכולה לשבור לו רצף מרשים למדי של 42 שנים.

תלונותיה של דילן פארו נגד אביה המאמץ פורסמו כבר לפני ארבע שנים במכתב פתוח שכתבה לניו יורק טיימס. במכתבה, סיפרה פארו שאלן תקף אותה בעליית הגג של בית הקיט שלהם כשהיתה בת 7, ושנגע בה באזורים אינטימיים. בראיון נוסף סיפרה פארו שאלן נהג לבקש ממנה שתיכנס איתו למיטה כשהוא לבוש בתחתונים בלבד. אלן, בתגובה, טען שהזכרונות של פארו מומצאים או "שתולים", ושהם תוצאה של שטיפת מוח והזנה מוטעית ומכוונת במחשבות שווא שעשתה לה אמה, מיה פארו, שותפתו ליצירה ובת זוגו לשעבר של אלן. סיפורה של פארו זכה לתהודה בסוף 2017 ותחילת 2018, על רקע צאתו של "גלגל ענק", סרטו האחרון של אלן שהגיע לבתי הקולנוע במקביל לשיא מחאת metoo#, כבר אז נטען שהפרויקטים הבאים של אלן עלולים לסבול מהגינויים הציבוריים שספג.

כתב הניו יורק מגזין ביקש את תגובתו של אלן לטענות על קשיי המימון וההפצה של סרטיו הבאים, וזכה לתגובה הקצרה: "שום דבר מזה איננו נכון".