אין תמונה
ישבור את החסכונות? טום קרוז ב"משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים"
בחורף 2011 יצא לבתי הקולנוע ברחבי העולם החלק הרביעי בסדרת "משימה בלתי אפשרית", ומכונות המזומנים החלו מיד לתקתק. טום קרוז נכנס שוב לנעליו של הסוכן המיוחד, אית'ן האנט, דמות שהפכה לסוג של סמל מסחרי עבורו. הסרט, שזכה לביקורות חיוביות, זינק לראש רשימת שוברי הקופות וגרף בסך הכל יותר מ-600 מיליון דולר ברחבי העולם, סכום שהפך אותו לסרט הרווחי ביותר של קרוז אי פעם.

אלא שכעת טוען תסריטאי בשם טימותי פטריק מקלהן שהתסריט לסרט (שנכתב על ידי רוברט טאון), התבסס על סיפור שנגנב ממנו. RadarOnline פרסם לראשונה את מסמכי התביעה, בהם דורש מקלהן מקרוז (המשמש גם כמפיק בפועל), אולפני פרמאונט וחברות ההפקה שמימנו את הסרט, סכום של לא פחות מאשר מיליארד דולר. התביעה כוללת את סכום הרווחים הכולל של הסרט ברחבי העולם, כמו גם את רווחי מכירות והשכרות ה-DVD.

בתביעה טוען מקלהן שב-1998 כתב תסריט בשם "Head On" אותו הגיש לרישום במחלקת זכויות היוצרים האמריקאי (United States Copyright Office), על מנת להגן עליו מפני שימוש לא הוגן ביצירה. לאחר מכן שלח את התסריט לסוכנות "וויליאם מוריס" שהחליטה לוותר עליו, אבל לטענתו העבירה אותו לסוכנות אחרת CAA. העסק מסתבך כשמסתבר שכמה מבכירי CAA היו גם שותפיו להפקה של קרוז בסרט.

טום קרוז צעיר לנצח (צילום: Gareth Cattermole, GettyImages IL)
בינתיים יש כבר סרט חמישי | צילום: Gareth Cattermole, GettyImages IL
"כשהתסריט שלי נשלח לסוכנויות השונות הוא עורר עניין מועט, אבל שנים לאחר מכן כש'משימה בלתי אפשרית 4' יצא הכל נראה לי מאד מוכר", מסביר מקלהן, "זיהיתי מיד חלקים שלמים שנלקחו מתוך התסריט שלי והוכנסו לכאן". קרוז ויתר הנתבעים מסרבים להגיב בשלב זה. החלק הפיקנטי הוא שהחבורה הנתבעת עסוקה בימים אלה בצילומי הסרט החמישי בסדרה, שצפוי לצאת למסכים בחורף 2015.