לאחרונה יצא הסרט הקלאסי של דיסני מ-1989, "בת הים הקטנה", בהוצאה מחודשת לקולנועים, שסיפקה לשלל זאטוטים הזדמנות לחזות יחד עם הוריהם, שבטח ראו את הסרט בעצמם כילדים, בסיפורה של אריאל, וגם סיפקה לדיסני עוד כמה מיליוני דולרים לחשבונם השמנמן בלי לצלם שום דבר חדש.

אבל מה שבכל זאת השתנה בחוויה הפעם, היה שדיסני עודדה משפחות להגיע לבתי הקולנוע עם אייפונים ואייפדים. בניגוד לבקשה הרגילה לכבות פלאפונים, כאן הם דווקא היו נחוצים. ההוצאה המחודשת של "בת הים הקטנה" הפכה לאירוע "סקונד סקרין" (מסך שני) בעזרת אפליקציה ייחודית שלקחה את הצופים למסע בעקבות אריאל, זאת בנוסף לסרט שהוקרן בו זמנית לנגד עיניהם.

הבאפליקציה הילדים יכולים לשחק משחקים, למצוא אוצרות חבויים, לשיר עם השירים וללהתחרות נגד אנשים אחרים בקהל על פרסים, הכל מעוצב במיוחד עבור הסרט וברוחו. הילדים, שגם ככה בעידן ריבוי המסכים כבר מתקשים להתרכז רק באחד, נהנים מאוד.

הטכנולוגיה כיום הפכה אותנו, ובמיוחד את הצעירים, לכאלה המסוגלים לעמוד בריבוי משימות – מולטי טאסקינג, ולמעשה אפילו קצת משתעממים כשיש לנו רק דבר אחד להתרכז בו. טבעי שגם אמצעי הבידור ינסו להוסיף לנו את האקסטרא גירוי – זה שיספק לנו אתגר ועניין בעזרת מסך נוסף, אבל עדיין ישאיר אותנו בתוך הסרט והתכנית. אפשר לראות את זה עם "הכוכב הבא" שתעלה הערב למסך, ב"חידון מיליון השניות" שעלה השבוע בארה"ב ובעוד ועוד תכנים שמטרתם הראשונית היא להשאיר את הצופה דרוך.