השבוע יצאה אנג'לינה ג'ולי, מהשחקניות המצליחות בהוליווד, בהודעה דרמטית. השחקנית הודיעה בראיון שערכה שבכוונתה לפרוש מעולם המשחק לחלוטין. על פניו, לא כל יום השחקנית הרווחית ביותר בתעשייה מאיימת לעזוב את המקצוע שפרנס אותה והעניק לה את פרס האוסקר. לא כל יום? דווקא כשמדובר באנג'לינה ג'ולי התדירות הזאת לא רחוקה מהמציאות.

ג'ולי הצהירה על רצונה לפרוש מעולם המשחק מספר פעמים בעבר, כאשר בכל פעם נתנה הסבר אחר להחלטה - לפעמים זה הרצון לטייל בעולם, לפעמים הילדים והפעם היא בכלל החליטה שהיא מעוניינת להקדיש את עצמה לבימוי. הנה תקציר קצר לכל מי שהספיק לשכוח:

2005

ג'ולי מספרת למגזין GQ שהיא מפנטזת לעזוב את השואו ביזנס. "החלק הכי טוב בסלבריטאיות הוא שיש לך הזדמנות להסב תשומת לב לדברים חשובים", היא אמרה. "יש לי תמונה רומנטית שלי עוזבת את עולם המשחק ונוסעת ברחבי העולם לעשות דברים טובים". ג'ולי אמנם הספיקה להתנדב לא מעט מאז, אבל הקריירה עדיין לא גוועה.

טיימליין אנג'לינה ג'ולי (צילום: Archive Photos, GettyImages IL)
ג'ולי לפני שהתחילה לאיים | צילום: Archive Photos, GettyImages IL
2008

"הילדים אצלי בעדיפות ראשונה, אז הגיוני שמעכשיו אצלם פחות סרטים", היא אמרה ל"ואנייטי פייר" בסתיו של אותה שנה. "אולי אפסיק לחלוטין, אין לי את האמביציה שהייתה לי בשנות העשרים". חודש לאחר מכן, בראיון ל-BBC חזרה ג'ולי על אותה הצהרה.

2010

עוד גיליון של "ואנייטי פייר", עוד הצהרת פרישה. "משחק עזר להתבגרות שלי. הוא עזר לי ללמוד דברים על עצמי, לטייל, להבין את החיים, להתבטא, כל הדברים האלה", היא שיתפה. "אני מאוד אסירת תודה, זו עבודה נהדרת. זו זכות, אבל אני לא חושבת שאני אמשיך עם זה". חודש לאחר מכן, טענה בראיון שדבריה הוציאו מהקשרם כדי לעזור למכירת העיתונים, ושבכוונתה לא לפרוש סופית (עדיין).

2011

הפעם ג'ולי החליטה לקחת את בראד איתה כשסיפרה ל"Financial Times" שהיא ובן זוגה מעוניינים לעשות פחות ופחות סרטים ככל שהם מתבגרים. "אני עובדת תקופה ארוכה. הוא עובד תקופה ארוכה. יש דברים אחרים לעשות".

2012

השחקנית הודיעה לחדשות Channel 4 הבריטי שבכלל לא אכפת לה אם קריירת המשחק שלה תפסיק מחר. "אני חושבת שאני הולכת לוותר על משחק כשהילדים שלי יתחילו להתבגר, יש יותר מדי דברים לנהל בבית".

והשנה? מאז מאי הספיקה ג'ולי לאיים בפרישה 3 פעמים שונות. אולי העובדה שהרוויחה 33 מיליון דולר בשנת 2013 על צילומי "מלפיסנט" בלבד (שיצא רק השנה), עזרה לה לצבור ביטחון. ג'ולי סיפרה ל"ואנייטי פייר" בתחילת החודש שהיא בכלל מתכוונת לעבור לפוליטיקה - "אם אתה רוצה לעשות שינוי גדול, אתה חייב לקחת אחריות". פחות מחודש עבר וכבר הספיקה ג'ולי לחזור על ההצהרה שלה כשהתראיינה למגזין DuJour magazine, שם הגדילה ואמרה שמעולם לא אהבה להצטלם ושמשחק גורם לה להרגיש לא בנוח.

הפעם יש לג'ולי דווקא סיבה טובה. סרטה העלילתי השני כבמאית, "לא נשבר", נחשב כמועמד מוביל במרוץ האוסקר השנה. את התסריט לסרט כתבו האחים כהן והוא מבוסס על סיפור חייו של לואי זמפריני, אצן אולימפי אמריקאי שהשתתף באולימפיאדת ברלין. זמפריני נלחם במלחמת העולם השנייה בצבא ארצות הברית. במהלך המלחמה מטוסו התרסק והוא נאלץ לשרוד 47 יום על רפסודה בלב ים ובהמשך נשבה בידי היפנים, או בקיצור: החומר ממנו עשויים שוברי קופות מוערכים.

אז תפרוש או לא תפרוש? קודם נחכה לטקס פרסי האקדמיה ונראה איך הקריירה החלופית שלה תתקדם. לנו יש תחושה שעוד לא שמענו את המילה האחרונה שלה.