קוונטין טרנטינו
1. הוא התחיל להקשיב לקהל

"התרגלנו לכך שאנחנו הולכים בדרך שלנו, בדרכים המוזרות האלה, והקהל בא איתנו. התחלנו לחשוב שהם ילכו לאן שנרצה. 'גרינדהאוס' (הפרויקט המשותף לו ולרוברט רודריגז, בו ביים את 'חסין מוות') הוכיח שזה לא המצב. עדיין היה שווה לעשות את זה, אבל עדיף היה אם לא היינו כל כך לא מודעים לחוסר העניין של האנשים".

2. "שמונת השנואים" יעסוק בגזענות

"אין ז'אנר שמשקף את הערכים והבעיות של עידן מסוים טוב יותר ממערבונים שנעשים באותו זמן. הסרט שלי הוא על ארץ שנקרעת (על ידי הגזענות), והתוצאות הגזעיות של זה שש, שבע, שמונה, עשר שנים מאוחר יותר". טרנטינו מספר שהוא נרגש לקראת צאת הסרט בתקופה שבה הגזע הפך לנושא מדובר: "סוף סוף מדברים על העניין של עליונות לבנה ומתמודדים עם זה. על זה הסרט". הוא מספר שנושא הגזענות היה בתסריט מההתחלה, "אנחנו לא מנסים לעשות את זה אקטואלי. זה אקטואלי".

3. הוא מת על אובמה

"אני חושב שהוא פנטסטי. הוא הנשיא החביב עליי, בלי תחרות. הוא היה מדהים בשנה האחרונה. זה כאילו שהוא לא לוקח שבויים. הגישה של לא-שם-זין כל כך מגניבה".

4. הוא לא חושש מכך ששוברי הקופות יחסלו את הסרטים הקטנים

"אנשים אומרים את זה מדי שש שנים", אומר טרנטינו. לחשש שמביעים במאים כמו סטיבן ספילברג וג'ורג' לוקאס לעתיד הקולנוע הוא קורא "בולשיט". "אתה יכול לדבר עכשיו על 'הרובוטריקים', אבל אתה גם יכולת להגיד את זה פעם על סרטי 'כוכב הקופים' ו'ג'יימס בונד' כשהייתי ילד – ולא יכולתי לחכות כדי לראות אותם. אני הולך לראות עכשיו את 'שם קוד מ.ל.א.ך'. אני לא מבין למה ספילברג ולוקאס מתלוננים על סרטים כאלה. הם לא צריכים לביים אותם". מבחינת טרנטינו, יש מספיק סרטים טובים בקולנוע מדי שנה, "ואני לא חושב שאפשר לצפות ליותר מיצירת מופת אחת בשנה".

5. סרטי האוסקר כבר לא מספיק טובים לטעמו

"הסרטים שהיו נחשבים פעם לסרטים עצמאיים הם עכשיו הסרטים שמועמדים לאוסקר. הם בסדר, אבל אני לא יודע אם יש להם את הכוח שהיו לסרטים בשנות ה-70 וה-90. אני לא יודע אם אנשים ידברו על 'גנב עירוני' או על 'הילדים בסדר' או על "לחנך את ג'ני' בעוד 20-30 שנה. 'רמז לסקנדל', 'פילומנה'. חצי מהסרטים האלה של קייט בלאנשט – הם כאילו אמנותיים. אני לא אומר שהם גרועים, אבל אני לא חושב שלרובם יש חיי מדף. אבל 'פייטר' או 'חלום אמריקאי' – את אלה יראו עוד 30 שנה".

6. כן, הוא אהב את "פייטר"

"אני חושב שדייויד או. ראסל הוא במאי השחקנים הכי טוב שיש היום בתעשייה, ביחד איתי. וב'פייטר' היה קאסט מושלם".

7. את "גנב עירוני" של בן אפלק – פחות

"חיבבתי מאוד את הסרט. זה היה סרט פשע טוב. אבל ליד 'פייטר' זה פשוט לא מחזיק, כי כולם שם מהממים. בן אפלק יוצא מזה בשלום בגלל המבטא הבוסטוני שלו, אבל הפושע פשוט מהמם. הפקידה בבנק מהממת. סוכן ה-FBI מהמם. הזונה מהממת. ג'רמי רנר הוא הבחור הכי פחות מהמם שם, והוא נראה מעולה. ואתה מסתכל על 'פייטר' ועל האחיות האלה, הן מדהימות. כשאתה רואה שראסל ליהק אותן ואפלק ליהק את בלייק לייבלי – אי אפשר להשוות בין הסרטים. אחד פשוט מראה עד כמה השני מזויף".

8. הוא מצטער ש"ג'קי בראון" לא עזר לפאם גריר לעשות קאמבק

"ג'ון טרבולטה זה המקרה הכי טוב. היה נחמד אם גריר הייתה מקבלת תפקידים ראשיים בסרטים גדולים, אבל האמת היא שקשה לכל אישה לקבל תפקיד ראשי בסרטים, במיוחד לאישה שחורה בשנות ה-50 לחייה".

9. האמת היא שכבר אין לו רצון לסדר קאמבקים לשחקנים

"פעם הייתי מתרגש מליהוק מגניב. אהבתי את הרעיון של לקחת שחקן שתמיד אהבתי וחשבתי שכבר לא משתמשים בו, ולשים אותו בסרט ולהראות לאנשים מה הוא יכול לעשות. אבל אני לא מרגיש ככה יותר. עכשיו זה הכל הדמויות. למעשה אני חושב שהדמויות שלי יהיו אחת המורשות הגדולות שאשאיר אחרי לכתי".

10. הוא מת על ג'ניפר לורנס

"יכולתי לראות אותה בתפקיד של ג'ניפר ג'ייסון לי. היא הייתה עושה עבודה טובה. אני מעריץ גדול שלה. אני חושב שאם היא תמשיך כך, היא יכולה לסיים את הקריירה כבטי דייויס קטנה. העבודה שלה עם דייויד או. ראסל מזכירה את וויליאם וויילר עם דייויס".

11. הוא לא רואה סרטים בסטרימינג

"הטלוויזיה שלי לא מחוברת למחשב. אם יש משהו שגורם לי להיות נוסטלגי לגבי שנות ה-90 זה העובדה שהיום כולם מחוברים לכל הטכנולוגיה הזאת כל הזמן. זה עניין דורי, אבל זה לא אומר שאני לא מבואס מזה. הרעיון שמישהו רואה סרט שלי בטלפון מאוד מדכאת. אני אפילו לא יכול לראות סרט בלפטופ".

12. הוא לא ראה אף סרט השנה

"עשיתי את 'שמונת השנואים' במשך כל כך הרבה זמן".

13. אבל הוא אהב את "It Follows"

"זה הרעיון הכי טוב שראיתי בסרט אימה מזה זמן רב. זה מהסרטים האלה שהם כל כך טובים שאתה מתרגז שהם לא מעולים. הוא היה צריך לשמור על המיתולוגיה שלו".

14. הוא אוהב את נואה באומבך

"יש איכות של פול מזורסקי בסרטים שלו".

15. הוא לא מרגיש בתחרות עם אף אחד

"זה יישמע אגואיסטי. אני בתחרות עם עצמי. הפעם האחרונה שבה הרגשתי תחרותי הייתה כשעשיתי את 'קיל ביל' והתחרות שלי הייתה 'מטריקס reloaded'. זאת הייתה חרב דמוקלס מעל הראשים שלנו. ראיתי את הסרט וחשבתי, ברינג איט דה פאק און. מזה דאגתי? הולי שיט".

16. הוא לא שונא את סרטי הקומיקס

"חוץ מזה שחבל שהייתי צריך לחכות עד לשנות ה-50 שלי כדי שזה יהפוך לז'אנר מוביל. בשנות ה-80, כשהסרטים היו מחורבנים – זה היה זמן מעולה לזה. הייתי בשנות ה-20 שלי, (אם היו אז סרטים כאלה) הייתי בדיוק כמו החבר'ה האלה בקומיק-קון עכשיו שהולכים לראות כל סרט של די. סי. ומארוול. אבל אני בשנות ה-50 שלי, אז אני לא רואה את כולם".

17. הוא קיבל הצעות לביים סרטים גדולים

"אחרי ש'גרינדהאוס' לא הצליח, קיבלתי תסריטים לפרויקטים גדולים. זה היה כאילו, 'אוקיי, הבנתי. זה עליי, והם יודעים את זה. אני בלי ספק עם הכי מעט ביטחון עצמי שהיה לי בכל הקריירה'".

18. הוא היה מוכן לביים את "צעקה"

"אני לא חושב שהאחים ווינסטיין בכלל חשבו שאהיה מעוניין. אני לא אוהב את עבודת הבימוי של ווס קרייבן בסרט. אני חושב שהוא היה שלשלת הברזל שקשורה לקרסול שמנעה מהסרט הזה לעוף לירח".

19. הוא חושב ש"בלש אמיתי" משעממת

"ניסיתי לראות את הפרק הראשון של העונה הראשונה ולא נכנסתי לזה בכלל. חשבתי שזה משעמם. והעונה השנייה נראתה איומה. רק הטריילר – כל השחקנים היפים האלה מנסים לא להיות יפים והולכים כאילו כל כובד העולם על כתפיהם. זה כל כך רציני, והם כל כך מיוסרים, מנסים להיראות אומללים עם השפמים והבגדים הגראנג'יים שלהם".

20. אבל אהב את "חדר החדשות"

"זאת הסדרה היחידה שראיתי שלוש פעמים. הייתי רואה אותה בשידור בשבע, ואז שוב אחרי שהסתיים הפרק, ואז שוב במהלך השבוע רק כדי להקשיב לדיאלוגים עוד פעם".

21. ולא אכפת לו מה חשבו המבקרים עליה

"מי קורא ביקורות טלוויזיה? ג'יזס פאקינג קרייסט. המבקרים כתבו על פרק הפיילוט. פיילוטים הם מחורבנים. למה שזה יהיה מפתיע שאני אוהב את כותב הדיאלוגים הכי טוב בביזנס?".

22. ולא אכפת לו גם מה חושבים המבקרים עליו

"מבקרים חברתיים לא שווים כלום בעיניי. קל להתעלם מהם כי אני מאמין במה שאני עושה במאה אחוז. כל מי שאומר 'לא' (על האלימות והשימוש במילה 'ניגר' בסרטיו) בשם טובת הציבור יכול ללכת להזדיין. זה רק דלק לאש שלי".

23. לא אכפת לו שהוא לא קיבל אוסקר על בימוי

"הייתי שמח לקבל על 'ממזרים חסרי כבוד', אבל יש לי זמן. אני שמח מאוד עם האוסקרים שלי על כתיבה. אני אתרברב על זה: אני אחד מחמישה אנשים שזכו פעמיים בפרס האוסקר על תסריט מקורי. האחרים הם וודי אלן, צ'ארלס ברקט, בילי וויילדר ופאדי שייפסקי. אלה הכותבים הכי גדולים בהיסטוריה של הוליווד. וודי אלן ניצח את כולנו, יש לו שלושה".

גלריית סלבס שלא סיימו תיכון (צילום: Jason Merritt, GettyImages IL)
צילום: Jason Merritt, GettyImages IL

24. הפרויקטים שהזכיר בעבר עדיין אפשריים מבחינתו

"'קיל ביל 3' לא ירד מהשולחן".

25. הוא מרוצה מכך שאנשים מעתיקים את הסגנון שלו

"אני יוצר סרטים מוביל בדור שלי. היצ'קוק ראה איך אחרים משתמשים בטכניקות שלו. ספילברג ראה את הטכניקות שלו מועתקות – זה פשוט מראה שיש לך השפעה. לפני שעשיתי סרטים המטרה שלי הייתה לעשות סרטים שצעירים יראו ויגרמו להם לרצות לעשות סרטים. זה משהו שאני יכול להגיד שעשיתי".