אין תמונה
לואץ', קרוננברג וטומי לי ג'ונס
תיירי פרמו, מנהל פסטיבל קאן, חשף היום את הבחירה הרשמית של הפסטיבל ה-67 שצפוי להתקיים ב-14 למאי. את המשבצת היוקרתית של הסרט הפותח יתפוס "גרייס ממונאקו", סרטו של אוליבר דהן ("החיים בורוד"), שעוסק בסיפורה של גרייס קלי. ניקול קידמן תגלם את השחקנית והנסיכה המפורסמת.

בתחרות הרשמית מועמדים 18 סרטים, ביניהם סרטו של קן לואץ', "Jimmy’s Hall". לואץ' עורר בשנים האחרונות לא מעט מחלוקות כשהתבטא נגד ישראל וסירב לבוא לארץ לקדם את סרטיו. מלבדו מתמודדים גם "לוכד השועלים" של בנט מילר, מישל הזנוויציוס, במאי "הארטיסט", עם סרטו " The Search"; השחקן טומי לי ג'ונס עם " The Homesman", סרט הבכורה שלו כבמאי; ודייוויד קרוננברג ("סימנים של כבוד", "הזבוב"), שבסרטו החדש " Maps To The Stars", משתתפים ג'ון קיוזאק, רוברט פטינסון וג'וליאן מור.

גם מחוץ לתחרות הרשמית אפשר למצוא לא מעט בחירות מעניינות, ביניהן הסרט ישראלי "הרחק מהיעדרו", של הבמאית קרן ידעיה. סרטה של ידיעה יתחרה במסגרת "מבט מסוים", מסגרת צד חשובה בתחרות. "הרחק מהיעדרו" מבוסס על ספרה אפרת ירושלמי (הידועה בשם העט "שז") ועוסק במערכת יחסים חולנית בין אב לבת. בסרט משתתפים, בין היתר, יעל אבוקסיס וצחי גראד. "הרחק מהיעדרו" יתמודד נגד סרט הבכורה של ריאן גוסלינג, "Lost River", בו מככבת כריסטינה הנדריקס.

יושבת ראש חבר השופטים בפסטיבל השנה תהיה הבמאית והיוצרת האוסטרלית, ג'יין קמפיון ("עד שייצא עשן", "תשוקה חותכת"). בשנה שעברה זכתה קמפיון לביקורות מעולות על "קצה האגם", מיני סדרה שכתבה וביימה, בכיכובה של אליזבת מוס.