מריה פון טראפ (99), הנצר האחרון למשפחה המוזיקלית שהפכה לאייקון תרבותי, הלכה לעולמה מנסיבות טבעיות ביום שלישי האחרון בביתה שבמדינת ורמונט, ארה"ב. "אנחנו רוצים להודות לכולם על ההזדהות. מריה זכתה לחיים נפלאים ובעוד שאנחנו נתגעגע אליה, הזכרונות ממנה יחיו לנצח", מסר נציג המשפחה, יונאס פון טראפ לדיילי ניוז.

מריה היא הבת השלישית מתוך השביעייה המקורית שנולדה לג'ורג' פון טראפ ואשתו הראשונה, אגתה ווייטהד. המשפחה, שהתגוררה באוסטריה, נאלצה לברוח לאחר שהסתבר שהאב התנגד לשלטון הנאצים. לאחר שהגיעו לגבולות ארצות הברית יצרה המשפחה מופע נודד בכיכובם של שבעת הילדים. ספר המתאר את קורות המשפחה שנכתב על ידי אשתו השנייה של פון טראפ, הפך ב-1958 למחזמר מצליח בברודוויי וב-1965 גם לקלאסיקה זוכת האוסקר בכיכובה של ג'ולי אנדרוז (הסרט ישודר ביום חמישי הקרוב ב-yes1 ב-12:36).

מריה פון טראפ (צילום: ap)
גדלה מסביב למוזיקה. מריה פון טראפ | צילום: ap
"כשגדלנו היינו מוקפים במוזיקה", כתבה מריה פון טראפ בביוגרפיה שמפורסמת באתר האינטרנט של המשפחה, "אבא היה נגן כינור, אקורדיון ומנדולינה, אמא ניגנה בפסנתר ומנדולינה. יש לי זכרונות חמים מסבתא שלנו שנהגה גם היא לנגן לנו אחרי הארוחות". מריה הייתה הנצר האחרון לשביעיית הילדים המקורית של ג'ורג' פון טראפ. במהלך השנים נישא עוד פעמיים, במהלכן הפך אב לילדים נוספים.

בילדותה סבלה פון טראפ מקדחת השנית, מחלת עור שגבתה את חייה של אמה. "האירוניה היא שדווקא מריה, הילדה הנוטה יותר למחלות מבין הילדים, הצליחה לחיות יותר מששת אחיה ואחיותיה", סיפרה רבקה קאסל, מנהלת באחזות הסקי של המשפחה, "היא הייתה אישה נפלאה עם לב נדיב מאד. כולנו אהבנו אותה מאד".