אין תמונה
רק ב-15 מתוך 100 שוברי הקופות כיכבו נשים
מחקר חדש שנעשה על ידי המרכז ללימודי נשים בטלוויזיה ובקולנוע של אוניברסיטת סן דייגו. מאשר את הביקורות שנשמעות נגד תעשיית הסרטים בהוליווד כבר זמן רב. אפילו ב-2014, מגוון כמעט ולא קיים.

על פי הממצאים, רק ב-15 מתוך מאה הסרטים הכי רווחים של השנה היה ניתן לראות נשים בתפקידים ראשיים, נתון שכמעט לא השתנה מאז תחילת הבדיקות ב-2002. גם בתפקידים משניים נשים לא בולטות – רק 30% מהתפקידים הכוללים טקסט שייכים לנשים.

מרתה מ. לאוזן, שעומדת בראש המרכז סיפרה לניו יורק טיימס: "אנחנו חושבים שהוליווד היא מקום מאוד מתקדם וליברלי, אבל כשאנחנו מסתכלים על המספרים, אנחנו למדים שזה ממה לא ככה".

ואם להיות אישה זה קשה, אישה ששייכת לקבוצת מיעוט זה אפילו יותר קשה. בשנה שעברה רק אחוזים ספורים מהתפקידים הנשיים היו שייכים למיעוטים (אפרו-אמריקאיות, לטיניות ואסיאתיות). המגמה זהה לתפקידים אחרים כמו במאיות, מפיקות וכותבות – תפקידים שעדיין תפוסים בעיקר על ידי גברים (מעל ל-80%).

רק השבוע דיברה לינה דנהאם, האישה מאחורי "בנות", ומהיוצרות הנשיות הבולטות ביותר בשנים האחרונות, על המחסור בתפקידים לנשים. "העולם מוכן לראות את אדם (דרייבר) במיליון תפקידים שונים", אמרה בהרצאה שנתנה בפסטיבל SXSX. "זה בעולם בו נשים מקבלות טייפקסט מסוים וגברים יכולים לשחק רשעים וחנונים בשנה אחת. משהו חייב להשתנות".