בלב הערבה התיכונה, על מסך ענק תחת כיפת השמיים מתקיים פסטיבל הסרטים. בין ה-14 ל-23 בנובמבר, בישוב צוקים, יתקיים פסטיבל סרטים בערבה זו השנה השמינית.

את הפסטיבל יפתח הסרט "סיפור חיי", שפתח גם את פסטיבל הסרטים של ונציה. מדובר בסרטו החדש של הבמאי היפני הירוקאזו קורה-אדה ("המשפחה שלי", אחותנו הקטנה"). הסרט מתמקד בכוכבת קולנוע זוהרת ששיאה כבר מאחוריה, ובבתה התסריטאית, שבאה לחגוג עם המשפחה את יום הולדתה של האם. "סיפור חיי" היא דרמה מפתיעה בה מככבות שתיים משחקניות הגדולות של צרפת - קתרין דנב וז'ולייט בינוש. סרט נוסף שיוקרן במסגרת הפסטיבל הוא "קצין ומרגל" של רומן פולנסקי, שמוקדש כולו לפרשת דרייפוס. גם הסרט הזה השתתף בפסטיבל ונציה, שם זכה בפרס חבר השופטים ובפרס איגוד המבקרים. 

את הפסטיבל יכבדו בנוכחותם הבמאי הרומני קורנליו פורומבויו, שיגיע לפסטיבל עם סרטו "השורקים" וישוחח עם הקהל, הבמאית האפגנית שהרבאנו סאדאת עם סרטה "בית היתומים", השחקן והבאי ג'ו אודגירי גם יגיע לפסטיבל עם "אומרים שהכל משתנה", הבמאי הברזילאי ז'וליאנו דורנלס יגיע עם סרטו "באקוראו" ורייס צ'ליק הטורקי יציג את "לילה דממה". בנוסף, יגיע לפסטיבל אלברטו ברברה, מנהל פסטיבל הסרטים בונציה.

ומה לגבי סרטים ישראלים? "סוף האהבה", סרטה הישראלי-צרפתי של קרן בן רפאל ("אין בתולות בקריות") יוצג בהקרנת בכורה מקומית. "קצפת ודובדבנים" של גור בנטביץ' יוקרן גם, ובנוסף תתקיים הקרנה של "משהו טוטאלי" בגרסתו המחודשת.
 
סרטים נוספים שיוצגו הם: "מרטין עדן", "הבוגד", "היה שלום, ילד שלי", "ואז רקדנו", "החיים הנסתרים של יורידיסה גוסמאו" ו"פסיפיקאדו".