מלון גרנד בודפסט

מי: ווס אנדרסון (במאי), סירשה רונאן, ליה סיידו, ביל מארי, אדוארד נורטון, טילדה סווינטון, רייף פיינס

על מה: המלך הבלתי מעורער של ההיפסטרים ואחד היוצרים הכי מבריקים בתעשייה מכה שוב עם עוד הרפתקאה צבעונית, מצחיקה ומוזרה להפליא. כמו תמיד גם הכוכבים מתקבצים בהמוניהם לשורה של דמויות קוורקיות וכיפיות, כולל שמות מפתיעים כמו הארווי קייטל ופ. מורי אברהם ("אמדאוס") שלא הייתם מהמרים כמועמדים ראשונים לקומדיה. העלילה מתארת את סיפורם של גוסטאב, הקונסיירז' האגדי של המלון האירופאי המפואר, ונער המזוודות מוסטפה שהופך לחברו הקרוב במזימה מופרכת במיוחד. 

שורה תחתונה: כל מי שאי פעם הייתם רוצים להיתקע איתו במלון בסרט אחד.

מתי: 7 במרץ

מפוצלים

מי: ניל בורגר (במאי), שיילין וודלי, ת'יאו ג'יימס, קייט ווינסלט

על מה: עתיד דיסטופי, חברה מפולגת, משטר ריכוזי אכזר ונערים תמימים שנזרקים למערכה ונאלצים לבצע בחירות קשות, דווקא ברגע כשגילו את האהבה לראשונה. אם זה נשמע לכם מוכר זה בגלל שמדובר בעוד סדרת נוער שוברת שיאים שעושה דרכה אל הכסף הגדול של הקולנוע. 5 מיליון עותקים נמכרו עד כה מספריה של ורוניקה רות' שבמרכזם ביאטריס פריור, מתבגרת שמגלה כי היא ניחנת בכוחות מיוחדים שמציבים אותה בסכנה אל מול השלטון המרכזי שמבקש לחסל צעירים מסוגה.

שורה תחתונה: "דמדומים" פוגש את "משחקי הרעב" וקופץ איתה מהרכבת.

מתי: 21 במרץ

המבול

מי: דארן ארונופסקי (במאי), ראסל קרואו, אמה ווטסון, ג'ניפר קונלי, אנתוני הופקינס

על מה: אחד הסיפורים הידועים ביותר בתנ"ך זוכה לגרסה הוליוודית בשווי 130 מיליון דולר. אבל מצד שני סיפור המבול והתיבה ניתן בידיו של מי שהיה תמיד רחוק מהמיינסטרים. עם סרטים כמו "רקוויאם לחלום", "המתאבק", "ברבור שחור" ו"המעיין", מיצב את עצמו ארונופסקי כאחד היוצרים המקוריים והמבריקים בדור החדש של הוליווד. את הפרויקט הזה הוא מגדיר כחלום חיים ושילב בו טכנולוגיות צילום מתקדמות שבהם לא נעשה שימוש מעולם בעבר.

שורה תחתונה: בואו בזוגות.

מתי: 28 במרץ

התעלות (שם לא רשמי)

מי: וולי פפיסטר (במאי), ג'וני דפ, מורגן פרימן, קייט מארה, רבקה הול

על מה: הזהירו אותנו, התרו בנו, אבל אנחנו לא הקשבנו. אז הנה שוב מגיע חזיון בדיוני מאיים שמדגים לנו מה קורה כשסומכים יותר מדי על הטכנולוגיה. וול פפיסטר, הצלם הקבוע לצדו של כריסטופר נולאן (זוכה האוסקר על "התחלה") מביים בסרט הביכורים שלו סיפור מקורי על מדען שעוסק במחקר מתקדם על סינגולריות (נקודה בזמן בה המחשבים יהפכו אינטילגנטיים יותר מבני האדם) כשקבוצה של מתנגדי טכנולוגיה מחליטה להתנקש בחייו, מגיעה התפנית שהופכת את המדען והמכונה לישות מסוכנת אחת. 

שורה תחתונה: מטריקס היו שם קודם.

מתי: אפריל (משוער)

אקס-מן: העתיד שהיה

מי: בריאן סינגר (במאי), ג'יימס מקאבוי, איאן מק'קלן, ג'ניפר לורנס, יו ג'קמן, מייקל פסבנדר, פטריק סטיוארט

על מה: צריך להיזהר כשאומרים דברים כאלה, אבל נראה ש-2014 תהיה רזה יחסית בסרטי גיבורים. יכול להיות שזה בסך הכל השקט שלפני הסערה שתפרוץ בשנה שאחרי, ותנחית עלינו גשם של בלוקבאסטרים, אבל המוטנטים של בריאן סינגר בטח לא יתלוננו. הסרט הראשון ברימייק הזה היה מצוין בעיקר בגלל ששמר על ריאליזם ונהנה מהופעה נהדרת של קאסט מצוין בראשותם של מייקל פסבנדר וג'ניפר לורנס. שניהם יחזרו גם הפעם עם הרבה חברים חדשים להרפתקה שמשלבת בתוכה עבר ועתיד בניסיון נואש לשנות אירוע היסטורי שהשלכותיו מאיימות על עתיד האנושות והמוטנטים גם יחד.

שורה תחתונה: יהיה להם את האקס פקטור?

מתי: 23 במאי

מרשעת

מי: רוברט סטרומברג (במאי), אנג'לינה ג'ולי, אל פנינג, שרלטו קופלי

על מה: לכל סיפור יש שני צדדים ועד היום שמענו רק את הצד הטוב בסיפור "היפהפייה הנרדמת". השנה מתכוונת דיסני לסטות עוד קצת מקו האופטימי והקליל שלה, כשתפנה את הזרקור אל המרשעת והאירועים שהובילו אותה להקשיח את ליבה ולהפוך לדמות שממנה למדנו לפחד. 200 מיליון דולר השקיעו האולפנים עם אוזני העכבר בפרויקט הזה, שנראה אמנם מרשים מאד מהמעט שראינו, אבל יכול באותה מידה להפוך לעוד כישלון מהדהד כמו שידעו שם לא מעט בשנים האחרונות.

שורה תחתונה: אין נבלים רעים, יש נסיבות מקלות.

מתי: 29 במאי

הדרקון הראשון שלי 2

מי: דין דבלויס (במאי), ג'יי ברושל, קייט בלנשט, קריסטן וויג, ג'ונה היל, ג'רארד באטלר

על מה: עם כל הכבוד לפיקסאר, דווקא אולפני דרימוורקס הוציא תחת ידם את אחד מסרטי האנימציה המרשימים והאהובים ביותר של השנים האחרונות. "הדרקון הראשון שלי" לא היה רק מרהיב ומהנה, הוא הצליח לעשות את מה שרק הסרטים של האולפן המתחרה ידעו: צביטה בלב. ארבע שנים אחרי מגיע סרט ההמשך כשטות'לס והיקאפ כבר בוגרים והוויקינגים והדרקונים חיים בהרמוניה, עד שאויב חדש ואכזר נכנס לפתע לחייהם.

שורה תחתונה: סמאוג, טות'לס, הדרקונים של חאליסי, כולם תוך ארבעה חודשים. גם אתם מרגישים שמישהו מנסה להגיד לנו משהו?

מתי: יוני (משוער)

כוכב הקופים: השחר

מי: מאט ריבס (במאי), אנדי סירקיס, ג'ודי גריר, קארי ראסל, גארי אולדמן

על מה: 43 שנים אחרי הסרט הראשון, כשבדרך עוברים כמה סרטי המשך בינוניים ורימייק אחד מהגיהינום בבימוי של טים ברטון, הצליחה סדרת "כוכב הקופים" להמציא את עצמה מחדש. זה קרה בעיקר הודות להתמקדות בדמות אחת, שסימלה את הקשר בין עולם הקופים לעולם האדם. בסרט החדש סיזר הוא כבר קוף בוגר ומנהיג בלתי מעורער. בני האדם מקיימים עימו הפסקת אש שברירית, אבל התפרצות של מגיפה קשה גורמת להם להתנגש עם הקופים העליונים שיצרו במאבק על זהות המין השולט.

שורה תחתונה: לא בטוח אם שחר של יום חדש או סתם הבוקר האחרון?

מתי: 7 באוגוסט

בן אפלק ורוזמונד פייק
בן אפלק ורוזמונד פייק
איננה
(שם לא רשמי)

מי: דייויד פינצ'ר (במאי), רוזמונד פייק, בן אפלק, ניל פטריק האריס

על מה: אחרי שלקח הפסקה קצרה מהמסך הגדול לטובת בימוי הפרקים הראשונים של "בית הקלפים" חוזר דייויד פינצ'ר לקולנוע עם דרמה אפלה בדיוק כמו שהוא אוהב. העלילה מבוססת על רב מכר בעל אותו שם מאת ג'יליאן פלין (שכתבה גם את התסריט). איימי דאן נעלמת באופן מסתורי ביום השנה לנישואיה ובעלה, ניק, הופך לחשוד העיקרי במה שיסתבר כמזימה סבוכה ומורטת עצבים. האם הנוכחות של בן אפלק תשבור סוף סוף את הנאחס של פינצ'ר עם טקס האוסקר?

שורה תחתונה: תכינו ציפורניים. הרבה ציפורניים.

מתי: 3 באוקטובר

בין כוכבים

מי: כריסטופר נולאן (במאי), מת'יו מקונהיי, ג'סיקה צ'סטיין, אן הת'אוויי

על מה: סרטו החדש של מי שהביא לנו את טרילוגיית "האביר האפל" לצד הברקות כמו "התחלה", "יוקרה" ו"ממנטו", שמזכיר עוסק בחבורה של חוקרים שיוצאת לחקור חור תולעת (Wormhole) שמוביל לנקודות חדשות ובלתי מזוהות שיפרצו את הגבולות המוכרים לאנושות. פרטי העלילה המלאים נשמרים בשלב זה בסוד, אבל הערכות הן שמדובר בשילוב של מסע בזמן ומציאויות מקבילות, שיצולם כולו ב-IMAX.

שורה תחתונה: מישהו אמר "כוח משיכה" של 2014?

מתי: 7 בנובמבר

לא מספיק? הנה עוד כמה שמות בולטים לסמן ביומן: "רובוקופ (פברואר), "300: עליית האימפריה (מרץ), "ורוניקה מארס" (מרץ), "ספיידרמן המופלא 2" (אפריל) "גודזילה" (מאי), "אשמת הכוכבים" (יוני), "עלייתה של יופיטר" (יולי), "עיר החטאים 2" (אוגוסט), "משחקי הרעב: עורבני חקיין - חלק א' (נובמבר), "ההוביט: לשם ובחזרה" (דצמבר).

>> בואו לפייסבוק שלנו