שישה חודשים של דממה מוחלטת עברו עלינו מאז השמועה שבראדלי קופר עשוי להיכנס לנעליים של הארכיאולוג הכי אהוב בקולנוע. אז עוד היינו תחת הרושם של עסקת הענק בה רכשה דיסני את חברת "לוקאס פילם", ובתוכה המותגים "מלחמת הכוכבים" ו"אינדיאנה ג'ונס". אלא שמאז הדיבורים על הפרויקט התפוגגו ונראה היה שהוא נכנס להקפאה, עד שידיעה קטנטנה ולא צפויה החזירה אותו בגדול לשולחן.

כתבה שפורסמה ב"וראייטי" ביום ראשון האחרון ועסקה בטיפים מאת צלמים מעוטרים, חשפה כי הפרויקט הבא בלוח הזמנים של יאנוש קאמינסקי (זוכה פרס האוסקר על "רשימת שינדלר" ו"להציל את טוראי ראיין"), הוא לא אחר מאשר "אינדיאנה ג'ונס 5". קאמינסקי ליווה את סטיבן ספילברג במרבית סרטיו בשני העשורים האחרונים, כולל שני האחרונים: "סוס מלחמה" ו"לינקולן".  האם זה אומר שאנחנו עומדים זמן קצר לפני הודעה רשמית של דיסני על סרט חדש? הימור הגיוני יהיה על הכרזה בדצמבר, שנה בדיוק לפני עלייתו של "מלחמת הכוכבים 7".

אין תמונה
היינו חייבים לחזור ילד, כדי לתקן את מה שעשית
השאלה המידית שעולה לראש בעקבות המידע הזה היא: מי יהיה האיש שיחזיק בשוט ויחבוש את הכובע רחב השוליים. הריסון פורד, כך נראה, עדיין לא ויתר על האפשרות להמשיך ולככב בסרט גם בגיל 72. דיווחים בתחילת השנה סיפרו על הכוונה של דיסני להעניק לסדרה את טיפול "ג'יימס בונד" ולהחליף את אינדי באופן קבוע מדי כמה סרטים. המחויבות של פורד לטרילוגיה המחודשת של "מלחמת הכוכבים" לא מותירה גם היא יותר מדי זמן פנוי.

בשלב זה לא ידוע גם כמה גדולה תהיה מעורבותו של ספילברג עצמו בפרויקט. כך גם לגבי ג'ורג' לוקאס. האסטרטגיה המסתמנת של דיסני היא לשמור על איפול גדול ככל האפשר על הפרויקטים שלה, אבל נראה שהסיכויים לסרט נוסף גבוהים במיוחד לאור הדיווח הזה. אחרי הכל, אף אחד לא רוצה שהדבר האחרון שהזיכרון האחרון של אינדי יהיה שיה לה בוף צורח.